Gå til innhold
Hundesonen.no

Knurring, glefsing og bjeffing i søvne.


Wachita
 Share

Recommended Posts

Hva i all verden kan vi gjøre med dette? Hun er ikke klar over det selv, og våkner med en gang det har kommet et bjeff, eller hun har glefset. Stakkar ser like sjokket ut som oss. 
Men hun vekker oss om nettene pga dette, i går natt vekket hun oss 4 ganger. Noen netter skjer ingenting, mens andre netter er det alt på en gang, og noen ganger bare småknurring. 

Noen formening om hva det kan være, eller hva vi kan gjøre med det? 
Vi bor i blokk, og det er så høytskjærende at jeg er redd naboene begynner å høre det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hun drømmer:)

Ganzie er en sånn en, som drømmer og bjeffer og uler og styrer på:lol: Hun har garantert forkortet livet mitt med ti år med sine avgrunnshyl midt i natten:lol: Hun har blitt litt bedre med årene, men de første årene kunne hun finne på å ule som et skadeskutt dyr midt på natten, og så våknet hun og ulte mer fordi hun ble redd:lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wachita skrev:

Hva i all verden kan vi gjøre med dette? Hun er ikke klar over det selv, og våkner med en gang det har kommet et bjeff, eller hun har glefset. Stakkar ser like sjokket ut som oss. 
Men hun vekker oss om nettene pga dette, i går natt vekket hun oss 4 ganger. Noen netter skjer ingenting, mens andre netter er det alt på en gang, og noen ganger bare småknurring. 

Noen formening om hva det kan være, eller hva vi kan gjøre med det? 
Vi bor i blokk, og det er så høytskjærende at jeg er redd naboene begynner å høre det :P 

Tviler på at dere kan gjøre noe med det, de styrer jo ikke at de drømmer liksom, jeg bruker bare å lage en lyd når de begynner så de enten våkner eller "våkner" nok til at det blir stille ihvertfall, så jeg får sove videre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det heldigvis mest søvnklukking og aldri noen ul, men det hender det kommer en slags falsettbjeffing i løpet av natta. Nå sover ikke mine på soverommet lenger, så jeg pleier bare å vente det ut, men om det skjer mens vi er sammen, så pleier jeg bare å snakke mildt og lavt til dem, sånn at de kommer litt til seg sjøl. Det hender jeg stryker på dem også, og det liker de godt. Hadde kanskje vært litt mer restrikitiv med det hadde de drevet med glefsing, men det er heldigvis ikke tilfellet her. :lol:

Noen forteller at hundene blir verre med åra, mens for mines del har det egentlig blitt mindre. Ler meg i hjel av @Ganzie og avgrunnsulinga! :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Malamuten skrev:

Tviler på at dere kan gjøre noe med det, de styrer jo ikke at de drømmer liksom, jeg bruker bare å lage en lyd når de begynner så de enten våkner eller "våkner" nok til at det blir stille ihvertfall, så jeg får sove videre.. 

Får ikke snakket så mye til henne etter vi har sovnet. Det er bare et bjeff/glefs før hun selv våkner av det. Til gjengjeld er det ene så høyt at jeg er redd hun vekker hele blokken :P Vi bråvåkne jo og kvepper så sinnsykt når det skjer og, får jo hjerte i halsen :P 

I natt var det bare en gang, men stakkar, hun kan jo ikke få en skikkelig natt med søvn selv :P 

Etter det har skjedd og jeg sjekker henne ser hun på meg og legger seg på rygg og sprer bakbeina, så sovner vi igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Får ikke snakket så mye til henne etter vi har sovnet. Det er bare et bjeff/glefs før hun selv våkner av det. Til gjengjeld er det ene så høyt at jeg er redd hun vekker hele blokken :P Vi bråvåkne jo og kvepper så sinnsykt når det skjer og, får jo hjerte i halsen :P 

I natt var det bare en gang, men stakkar, hun kan jo ikke få en skikkelig natt med søvn selv :P 

Etter det har skjedd og jeg sjekker henne ser hun på meg og legger seg på rygg og sprer bakbeina, så sovner vi igjen :P 

Slik jeg ser det har dere tre valg;

1. Ikke la henne sove på soverommet. 

2. Sov med ørepropper :P 

3. Prøve å bli vant til det og håpe det går over.

Hjelpsomt tenker jeg :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...