Sprettballen Skrevet 20. Juli 2016 Rapporter Skrevet 20. Juli 2016 5 timer siden, Schæferblanding skrev: Hvis ikke politiet kan strekke seg så langt mener jeg at politihunder som angriper og skader uskyldige mennesker også burde avlives. Det er bare ikke likhet for loven. Disse hundene ER farlige, men det er visst helt greit at de løper rundt mens andre hunder som ikke har bitt engang avlives. Forskjellen er den, at politihunder er trent opp til å angripe. At en politihund feiltolker en situasjon den er trent opp til å håndtere, trenger ikke bety at hunden er ustabil. Eieren derimot, har ikke vært sitt ansvar bevisst. En trent politihund er et våpen. En familiehund som oppfører seg likens er i de aller fleste tilfeller ustabil, for den har ikke denne treningen og har ingen grunn til å reagere slik. Derfor kan man ikke si "likhet for loven" for grunnen til at hunden biter er på to forskjellige planeter. 4 Siter
Gjest Skrevet 21. Juli 2016 Rapporter Skrevet 21. Juli 2016 7 hours ago, Sprettballen said: Forskjellen er den, at politihunder er trent opp til å angripe. At en politihund feiltolker en situasjon den er trent opp til å håndtere, trenger ikke bety at hunden er ustabil. Eieren derimot, har ikke vært sitt ansvar bevisst. En trent politihund er et våpen. En familiehund som oppfører seg likens er i de aller fleste tilfeller ustabil, for den har ikke denne treningen og har ingen grunn til å reagere slik. Derfor kan man ikke si "likhet for loven" for grunnen til at hunden biter er på to forskjellige planeter. Det har ikke blitt nevnt noen hunder som har oppført seg likens her. Siter
Guest Christine Skrevet 25. Juli 2016 Rapporter Skrevet 25. Juli 2016 Kom over noe angående denne saken på fb, og jeg syns oppriktig synd på mannen som ble bitt. Det er mye som ikke kommer frem i media - noe jeg også syns er synd da mannen nå blir utsatt for vold og trusler pga begjæringen om avliving.. Han måtte fraktes bort i ambulanse etter episoden, så det er snakk om noe mer enn "et enkelt bitt". Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 19. Mai 2017 Rapporter Skrevet 19. Mai 2017 Er vel ikke lenger bare en helt random avliving pga utseendet når saken har vært oppe i landets høyeste rettsinstans? "Hunden Loke ble stjålet kort tid etter at Høyesterett valgte å forkaste anken fra hundeeieren og dommen om å avlive Loke ble rettskraftig." https://www.nrk.no/trondelag/dodsdomt-hund-sporlost-forsvunnet-1.13523234 Siter
Gjest Skrevet 19. Mai 2017 Rapporter Skrevet 19. Mai 2017 På 2016-07-26 at 1:34 AM, Christine skrev: Kom over noe angående denne saken på fb, og jeg syns oppriktig synd på mannen som ble bitt. Det er mye som ikke kommer frem i media - noe jeg også syns er synd da mannen nå blir utsatt for vold og trusler pga begjæringen om avliving.. Han måtte fraktes bort i ambulanse etter episoden, så det er snakk om noe mer enn "et enkelt bitt". Han fyren som ble bitt virker ikke helt... A4. Iallefall ikke slik han framstiller seg selv, sin sak, og sine uttalelser på facebook. Offentlig, i offentlig gruppe. Siter
Gjest Skrevet 19. Mai 2017 Rapporter Skrevet 19. Mai 2017 Beklager jeg glemte å trykke "vis hele kommentaren" på en kommentar: Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 20. Mai 2017 Rapporter Skrevet 20. Mai 2017 11 timer siden, Kangerlussuaq skrev: Han fyren som ble bitt virker ikke helt... A4. Iallefall ikke slik han framstiller seg selv, sin sak, og sine uttalelser på facebook. Offentlig, i offentlig gruppe. Fordi han ikke skriver skolenorsk? Siter
Gjest Skrevet 20. Mai 2017 Rapporter Skrevet 20. Mai 2017 19 minutter siden, Kåre Lise skrev: Fordi han ikke skriver skolenorsk? Det er nå en ting, men også at han har en litt ... hvordan skal man si det. Spesiell framstilling? Endrer påstander hit og dit, anklager uten bevis og virker litt sådär. Men det er mulig at hele mennesket ikke er helt skolerett? Vet ikke. Jeg fikk ikke helt avbalansert bilde av de uttalelsene, let's say it like that. Men det er nå på siden av saken, i og med at domsstolene har tatt sine avgjørelser. Siter
Guest Kåre Lise Skrevet 20. Mai 2017 Rapporter Skrevet 20. Mai 2017 Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev: Det er nå en ting, men også at han har en litt ... hvordan skal man si det. Spesiell framstilling? Endrer påstander hit og dit, anklager uten bevis og virker litt sådär. Men det er mulig at hele mennesket ikke er helt skolerett? Vet ikke. Jeg fikk ikke helt avbalansert bilde av de uttalelsene, let's say it like that. Men det er nå på siden av saken, i og med at domsstolene har tatt sine avgjørelser. Det er nå så. Samtidig så innrømmer jo "Redd Loke" langt på vei at det eneste de har gjort for å rydde opp er en beklagelse på fb. Ikke rart det blir bråk om det er sånn man skal forvente å slippe unna med ved å sleppe bikkja for å maltraktere nabolaget. Siter
Recommended Posts