QUEST Skrevet 15. Juli 2016 Rapporter Skrevet 15. Juli 2016 Av de raser jeg har vurdert en gang i fremtiden, står puddel ganske høyt på lista. Jeg har endel erfaring med dvergpuddel, lite med de andre størrelsesvariantene. Hva er forskjellen på de ulike variantene, rent bortsett fra størrelsen? Endel har beskrevet storpuddel som brukshund mao en mer krevende hund enn 'tur/familiehund'. Stemmer det? Hvordan er det med jaktinstinkt på stor/mellom? Helse? Jeg oppfatter pudler uansett størrelse som hunder som fungerer godt i flokk. Noen med andre erfaringer? Siter
Guest 2ne Skrevet 16. Juli 2016 Rapporter Skrevet 16. Juli 2016 Jeg liker å se på MH-diagrammene for pudlene i Sverige, de fører jo litt statistikk. MH Storpuddel MH Mellompuddel MH Dvergpuddel Nå har det gått langt flere storpudler enn mellompudler/dvergpudler (jeg lurer på om toy er regnet med hos dvergen), men man ser jo en tendens til større redsler hos storpuddelen og dvergpuddelen enn man gjør hos mellompuddelen. Sånn generelt så har ikke pudler sansen for å bli skremt, så de liker ikke kjeledressen eller spøkelsene noe større. De har heller ikke all verdens av mot, så de løper som regel ikke helt ut til avstandsfigurant. Jeg endte opp med mellompuddel selv da jeg så etter en passelig brukbar selskapshund, og er veldig fornøyd med den størrelsesvarianten. Siter
mokken Skrevet 19. Juli 2016 Rapporter Skrevet 19. Juli 2016 Hvordan er det med lyd på mellom- og storpuddelen? Siter
Ulrikke Skrevet 19. Juli 2016 Rapporter Skrevet 19. Juli 2016 Storpuddeltispene mine har overhodet ikke hatt lyd. Hannpuddelen min sutrer og varsler litt,men overhodet ikke noe ekstremt. Sent fra min D6503 via Tapatalk 1 Siter
Recommended Posts