Gå til innhold
Hundesonen.no

Ryggskade hos hund


Recommended Posts

Var idag på ny utredning på vår ene hund på 1 1/2 år, da hun har vært mye halt i det siste. Nå kan det se ut på røntgenbildene som at disken mellom de to siste ryggvirvlene har endret sammensetning, at det er forkalkning der, eller at disken ikke finnes. (Da tenker jeg på siste rygghvirvel mot hoften og nr 2 derfra).

Dyrlegen kunne ikke si noe konkret, hun ville sende bildene til radiolog for vurdering.

Har noen vært borti noe lignende? Hva kan man gjøre med det? Er det noe å gjøre med det? Er dette en skade som er medfødt eller har hun blitt sånn?

Legger ved bildet så dere kan se.

20160704_170105.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi har ikke fått noen svar som har konkludert med noe som helst. Radiologene kunne ikke se noe feil på bildet.. Men når jeg leste svaret fra de, opplever jeg at de hadde fokus på hofter og ledd og ikke selve ryggen og ryggsøylene. Da jeg påpekte dette får min vetrinær ble det liksom aldri noe svar å få.

Hunden har nå stått på predisolin en god tid. og fungerer bra så lenge hun får det. Blir halt og ømmer straks hun blir tatt av. Hun går til kiropraktor og vi skal prøve henne noen ganger til, men akkurat nå ser det ikke ut som om hun vil bli noen gammel hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Hei, ser dette er et gammelt innlegg men spør og håper på svar! Min staff på snart 3 år har samme utfordringer (halter veldig i perioder) veterinær mener de ikke ser noe avvik på ryggsøylen men en behandler vi bruker som er osteopat m.m. på hund mener han har blokkeringer i korsrygg og da jeg viste henne bildene mener hun han har forkalkninger akkurat der du tenker din har… hvordan har det gått hos dere?

Mvh Anca 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...