MegaMarie Skrevet 21. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2016 Tidi reagerer veldig kraftig på knott virker det som. Tredje gangen denne sommeren hun har hovnet opp i ansiktet på tur, spesielt rundt øynene. Hun klør og det ser virkelig ikke bra ut. Finnes det noe myggspray for hund kanskje som kan hjelpe? Eventuelt noe annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 21. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2016 Centaura! Vaps også reagerer, så jeg sprayer henne før treninger i skogen og stevner ol. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 21. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2016 Når mine har reagert på knott og mygg har jeg bare sprayet med det jeg har. Noen ganger myggspray for mennesker og noen ganger fluespray for hest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 21. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2016 Oioioi, stakkars Tidi :-/ Jeg har sprayet mine med myggspray som er basert på naturmidler :-) Måtte spraye ofte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 21. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2016 Jeg har foreløpig sprayet sele/halsbånd med myggspray, også har jeg alltid optima pH sin gel i hus. Sånn at hvis jeg oppdager hevelser når jeg kommer hjem så tørker jeg over med en kald klut også smører på gel. Det har fungert helt fint her hjemme, men på tur på Storefjell i fjor fikk Lykke skrekkelig mange stikk og hovnet endel opp så planen er å prøve ut centaura neste gang vi skal i den retningen. Turselskapet sin ene hund ble kjørt til vet etter at han fikk voldsomme hevelser i ansiktet. De to andre hundene som var med på tur var langt i fra like plaget. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 22. Juni 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2016 Takk for svar! Hvor får man tak i slik spray til hest? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 22. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2016 42 minutter siden, MegaMarie skrev: Takk for svar! Hvor får man tak i slik spray til hest? Forhandleroversikt her: http://www.bivet.nu/no/hvor_kan_jeg_kobe.html 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 22. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2016 5 timer siden, MegaMarie skrev: Takk for svar! Hvor får man tak i slik spray til hest? 4 timer siden, mokken skrev: Forhandleroversikt her: http://www.bivet.nu/no/hvor_kan_jeg_kobe.html Vil bare si at den oversikten er veeeldig dårlig(mangler relativt mange som jeg vet har ). Alle dyreklinikker kan ta den inn om de ikke har, og alle dyrebutikker som handler fra Kruuse Norge. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 22. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2016 Aha! Så greit å vite, får sende en mail til veterinæren da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 22. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2016 Bayvantic som er dråper du får hos veterinær hjelper veldig godt etter min erfaring mot det meste som flyr og biter, suger eller stikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeas_89 Skrevet 22. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2016 Jeg brukte scalibor halsbånd mot mygg når jeg bodde i Finnmark, mulig det hjelper mot knott også?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 23. Juni 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2016 5 timer siden, KristinR skrev: Bayvantic som er dråper du får hos veterinær hjelper veldig godt etter min erfaring mot det meste som flyr og biter, suger eller stikker. Er det slike dråper som er mot flått og? Veldig skeptisk til slikt isåfall. Hørt mye skummelt. 5 timer siden, Jeas_89 skrev: Jeg brukte scalibor halsbånd mot mygg når jeg bodde i Finnmark, mulig det hjelper mot knott også?? Lurer på det samme som over. Er det flåttmiddel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeas_89 Skrevet 23. Juni 2016 Rapporter Share Skrevet 23. Juni 2016 1 time siden, MegaMarie skrev: Lurer på det samme som over. Er det flåttmiddel? Det er et flåttmiddel også ja. Jeg har brukt det i mange år og er veldig fornøyd.. Dyrt, men virker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturla Skrevet 12. Juli 2016 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2016 Bayvantic påflekkingsvæske eller Seresto halsbånd gir brukbar beskyttelse mot mygg og knott. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts