Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og lukt...


Brandy

Recommended Posts

Noen som har erfaring med hund og kreft!? Jeg har ei tispe på snart 9 år som for ett år siden fikk diagnosen kreft. Og den var ondartet. Men de klarte å fjerne den. Men siste blodprøve viste at den kan være på vei tilbake. Og nå har hun begynt å lukte... Det lukter skikkelig vodt av henne! Nermere grisefjøs lukt... Vi har skrubbet henne fra topp til tå flere ganger, men lukta er der fortsatt!

Har hørt om mennesker som kan lukte ved kreft. Kan dette være et tegn på at kreften er tilbake!?

Håper noen vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skal ikke jeg være noen vetrinær men forteller bare ut i fra mine erfaringer..

Min hund hadde kreft og fikk en helt forferdelig lukt..Pelsen fikk i tillegg et fettlag som han ikke hadde hatt før og det ble ikke bedre av bading.. Han var en svart hund og pelsen ble litt gråaktig bare noen daget etter bading.. Vetrinær sa at hunder med kreft får gjerne dette.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blandingshund fikk kreft i tarmen..Det gjorde at hun spøy alt hun tok inn...fordi en lå å "dro" i tarmen.. Hun ble opperert, men døde en time etter at hun kom hjem...så jeg har ikke noe bra erfaring med kreft..men det er vel de ytterst få som har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tispe med kreft (som dessverre har spredd seg tross operasjon), og hun har etterhvert fått grusom ånde, i tillegg til at hun tydeligvis har satt igang med hormonproduksjon igjen (sterilisert). Vi har ingen grunn til å anta at det er andre grunner til dette enn kreften (og det spiller egentlig liten rolle, ettersom vi har bestemt oss for at hun skal få leve til hun ikke vil mer, mer behandling og utredning er meningsløst).

Men det kan selvsagt være helt andre grunner til at hunden din lukter. Kanskje dere har byttet fôr, eller kanskje hun er syk på annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen spessiell type som har lukt, men! Vi fant selv ut at hun hadde kreft. Hun hadde kul på det ene juret. Men de fjernet den som sakt.

For å finne ut om den har spredd seg tar de blodprøver for å se om noen av de indre organene er i uballanse om du skjønner!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen spessiell type som har lukt, men! Vi fant selv ut at hun hadde kreft. Hun hadde kul på det ene juret. Men de fjernet den som sakt.

For å finne ut om den har spredd seg tar de blodprøver for å se om noen av de indre organene er i uballanse om du skjønner!?

Åja. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...