Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke utstillinger planlegger dere å dra på i år?


Baby

Recommended Posts

Jeg tror jeg skal på alle NKK utstillingene (får se om jeg har nok penger til tromsø).

Jeg skal også på utstilling i Sverige i sommer

Alle utstillingene i Bergensområdet (hordaland og rundt der)

Jeg har jo retriever, som desverre ikke er "tillatt" på alle utstillinger. Men etter sommmeren får jeg jo aussien, så kanskje jeg drar litt rundt i landet på valpeshow (alt avhengig av når den blir fødet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Men i 2005 var Norsk Vinner på Hamar i nov?

I 2005 var Norsk vinner på Hamar, det stemmer. Men fordi Nordisk vinner arrangeres i Norge i år, blir Norsk vinner arrangert på Bjerkeutstillingen i år. Neste år (2007) er sannsynligvis Norsk vinner tilbake i Vikingskipet. Nordisk vinner arrangeres vanligvis på årets siste kennelutstilling i respektive arrangørland.

Og for å svare på spørsmålet tråden begynte med: Jeg skal på de samme utstillingene som trådstarter, kanskje da med unntak av Mo i Rana i august, da jeg håper jeg er på ferie i Hedmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5.februar Exporamahallen(NMHK og NBSK)

11.februar Sørumsand(NMHK)

18.februar Letohallen (boxerklubben)

26.februar Bø (NKK)

18-19.Mars Letohallen (dobermann klubben og berner sennen klubben)

25-26.Mars Bergen(NKK)

6-7.Mai Kr.sand (NKK)

10.april TerrierSpesialen Lier(NTK)

17-18.Juni Drammen (NKK)

24.juni Romerike (NWCK)

25.juni Romerike (Nes Hundeklubb)

1-2.juli Trondheim(NKK)

15.juli Porsgrunn (NRT)

12-13.august Oslo (NKK)

7-8.oktober fr.stad (NKK)

28-29.oktober Letohallen (dober og rottw.klubben)

17-19.November Hamar (NKK)

De med uthevet skrift er jeg veldig usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det blir mange, er alt påmeldt på 7 utstillinger/valpeshow i bare jan/feb

så hvor mange det blir i løpet av året vet jeg ikke, men at det blir maange det vet jeg.

Skal jo reise litt over til sverige og stille også så.

Mvh Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..har ikke alle datoene klare da.. :o

men jeg skal til:

- sunndalsøra 30 april

- oppdal i juni en gang trur jeg ;)

- nkk trondheim ( ikke sikkert jeg stiller, kommer an på resultat frem til da)

- buhundens nasjonaldag

- orkanger i november

tja..altså de som er i midt norge og nært tr.heim :o

EDIT: glemte steinkjer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har cavalierklubben egen utstilling der eller? :D

Skal på NKK tromsø i juni og oktober hvertfall :) Hadde vært gøy å dra på nkk harstad i april og, men tror ikke det blir noe av...

Ja, de arrangerer Cavalierutstilling 13 August. :P

De deler ut vandrepremier og sånt.. Moro. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

annonnsen kommer nok i hundesport, men det er jo så lenge til enda. :D

Det blir noe alà Cavalierspesialen da.

Edit: redigerte litt her. skrev først Cavalierutstillingen, men var selvfølgelig Cavalierspesialen jeg mente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26.februar: Bø i Telemark (NKK)

6.mars: valpeshow Eidehallen (siste valpeshow før Pia blir Junior også)

30 April: Sunndalsøra

21 Mai: Ålesund

1-2 Juli: Trondheim (NKK)

28-30 juli: trippelutstilling i Rogaland (miniatyrhund klubben tror jeg det var)

26-27 August: Trondheim

2-3 September: Steinkjer (kanskje)

11-12 November: Orkdal

17-19 November: Hamar (NKK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt bestemt meg for noen utstillinger i år jeg, (bortsett fra Letohallen til søndag), blir nok noen NKK utstillinger på Østlandet og kanskje noen nasjonale også. Likka blir jo 2 år i juni så jeg må jo se om vi kan klare noe championat i år.. (slett ikke sikkert det da)

Men.. jeg og Likka skal faktisk til Danmark, 4 x summershow i Brøndby i juli! Og det er ikke så mye pga at jeg har en fantastisk utstillingshund, for det har jeg ikke, Likka kan ikke bli INT CH heller så CACIB er ikke viktig, men det skal bli moro å oppleve allikvel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...