Kristine1 Skrevet 26. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2016 Hei! Skal ut å reise med hunden min. Den er vanlig vaksinert, rabiesvaksinert, chipet og har pass. (Noe annet jeg har glemt)? Så kommer spørsmålet om ormekur. Leser meg ganske grønn rundt omkring på nettet og Mattilsynets sider. Planlegger å dra søndag, og være tilbake innen onsdag, altså 5 dager. Hvordan bør jeg ordne det med ormekur da? Skal kjøre bil, og gjennom Sverige begge veier. Tispen skal på paringstur, og har fått frarådet den løsningen hvor man gir 2 ganger med noen dagers mellomrom som gir en varighet på 28 dager, da noen mente den typen hadde ført til abort av foster. Hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 26. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2016 Kan du ikke bare stoppe innom en vetrinær ila turen (senest tirsdag) og gi en dose med stempel i pass osv? Da er du jo innafor til du skal hjem. Tror ikke du trenger for å komme inn i finnland? Og vet du ikke trenger for å komme inn i sverige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 26. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2016 Det finnes ormekurtyper som kan gies til drektige og diende tisper - den heter milbumax. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 26. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2016 Du må ha inn i Finland om du kommer via Sverige. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 26. Mars 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2016 Når jeg reiser til Åland (finsk) så gir jeg ormekur her hjemme rett før jeg drar og gjentar den hos veterinær på Åland når jeg skal hjemover. Tar du kur i Sverige på hjemveien må du vente 24 t før innreise til Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristine1 Skrevet 29. Mars 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29. Mars 2016 Hei! Jeg fant ut siden det er usikkert hvor lenge jeg blir, og muligheter for å få tak i dyrlege underveis, at jeg tar den 28 dagers greia. Så har gitt én behandling i dag, også ny på torsdag. Så kan vi dra frem og tilbake innen 28 dager. Tusen takk for svar og hjelp alle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts