Gå til innhold
Hundesonen.no

Kløv til mellompuddel


tmp
 Share

Recommended Posts

32 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg bruker Ruffwear Approach Pack i str XS på knertis. Den funker greit til vår bruk (styrketrening). :) Jeg har hekta opp veskene så de ikke blir så lange, synes ikke noe om når de henger langt nedafor albuen.

 

18 minutter siden, Annik skrev:

Jeg bruker også Ruffwear Approach Pack(men i xxs) til min dvergpincher, med samme formål. Fungerer veldig fint :)

FB_IMG_1458653689930.jpg

Ut i fra størrelsestabellen må han ha str xs. Er den fleksibel og godt justerbar? Han er jo smalere og mer langbent enn knertis..

Ser for meg at bruken kan være både styrketrening/ ta ut mer energi på kortere turer etc., men også kunne hjelpe oss med oppakking på turer, til tross for begrensning pga størrelse.

Er det andre typer som passer bedre til sistnevnte? Har ingen erfaring med kløv, så vet lite om dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tmp skrev:

 

Ut i fra størrelsestabellen må han ha str xs. Er den fleksibel og godt justerbar? Han er jo smalere og mer langbent enn knertis..

Ser for meg at bruken kan være både styrketrening/ ta ut mer energi på kortere turer etc., men også kunne hjelpe oss med oppakking på turer, til tross for begrensning pga størrelse.

Er det andre typer som passer bedre til sistnevnte? Har ingen erfaring med kløv, så vet lite om dette..

Lengden på beina på hunden er jo ikke så relevant når en skal kjøpe kløv. :)  Vil tru at denne typen kan sitte godt på han også, det er bra med reguleringsmuligheter både i krysset i front og på stroppene som går rundt ribbeina og buken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Lengden på beina på hunden er jo ikke så relevant når en skal kjøpe kløv. :)  Vil tru at denne typen kan sitte godt på han også, det er bra med reguleringsmuligheter både i krysset i front og på stroppene som går rundt ribbeina og buken. 

Hehe nei skjønner jo det, var mer for å illustrere at de har veldig ulik kroppsform :P  Tror jeg har sett den på Sinsen dyreklinikk bla, så kan jo dra innom der å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kristin_nord skrev:

fikk hurtta sin i posten i dag, den likte jeg! der kan man hekte av kløven og bruke bare selen når man vil :) Den satt like godt som outdoor active selen også så jeg er superfornøyd etter dagens tur :D

Har du link? Til begge? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Akkurat nå, tmp skrev:  

Ut i fra størrelsestabellen må han ha str xs. Er den fleksibel og godt justerbar? Han er jo smalere og mer langbent enn knertis..

Ser for meg at bruken kan være både styrketrening/ ta ut mer energi på kortere turer etc., men også kunne hjelpe oss med oppakking på turer, til tross for begrensning pga størrelse.

Er det andre typer som passer bedre til sistnevnte? Har ingen erfaring med kløv, så vet lite om dette..

Lengden på beina på hunden er jo ikke så relevant når en skal kjøpe kløv. [emoji4]  Vil tru at denne typen kan sitte godt på han også, det er bra med reguleringsmuligheter både i krysset i front og på stroppene som går rundt ribbeina og buken. 

Nja, beinlengde har litt å si. En stor og langbeint hund kan ha større kløvvesker uten at det hemmer den (forutsatt at de spennes ut fra kroppen), enn en liten kortbeint hund. For kortbeinte hunder blir kløvveskene til mye mer hinder i terrenget enn for en langbeint og større hund som uansett for kløven over undervegetasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, tmp skrev:

 

Ut i fra størrelsestabellen må han ha str xs. Er den fleksibel og godt justerbar? Han er jo smalere og mer langbent enn knertis..

Ser for meg at bruken kan være både styrketrening/ ta ut mer energi på kortere turer etc., men også kunne hjelpe oss med oppakking på turer, til tross for begrensning pga størrelse.

Er det andre typer som passer bedre til sistnevnte? Har ingen erfaring med kløv, så vet lite om dette..

Noen kløver har jo større vesker enn andre typer. Laika sin har vell ganske god str på veskene. Som regel er det jo plassen mer enn vekt som er problemet når man skal pakke til tur. Ingen sele under, men jeg bruker bare en vanlig nomesele under kløven når jeg bruker sånn vanlig kløv som ikke er festet på noe, evt så er det jo ofte en ring å feste båndet i bak på de fleste kløver jeg har sett ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Malamuten skrev:

Noen kløver har jo større vesker enn andre typer. Laika sin har vell ganske god str på veskene. Som regel er det jo plassen mer enn vekt som er problemet når man skal pakke til tur. Ingen sele under, men jeg bruker bare en vanlig nomesele under kløven når jeg bruker sånn vanlig kløv som ikke er festet på noe, evt så er det jo ofte en ring å feste båndet i bak på de fleste kløver jeg har sett ihvertfall. 

Ut fra størrelsesguiden kan det se ut som at Laika sin minste blir for stor til Albert. Har du andre typer å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...