Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør fra seg ofte


Wanderlust

Recommended Posts

Har samme problemet, gir han mat 2ganger om dagen (morra/ettermiddag).Han er 14mnd. Han driter, morra,ettermiddag og om kvelden :P bruker eukanuba. kan vel være han for for mye mat da...de skiller jo ut alt de ikke har bruk for, akkurat som oss menesker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka gjør også fra seg mye samme hvordan fôr jeg bruker på hun, men nå som hun går på HILLS har den blitt fastere heldigvis.

Det var ikke sørpe før, men ikke så fast som er anbefalt, så nå har jeg slått meg til ro med at det er bra, hun fungerer jo 100% på foret så da kan det ikke gjøre noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvorfor er det så galt at en hund dritet tre gang om dagen da? husk at uteom de to måltidene, som det ikke er sikker de driter ut på to omganger, så spiser hunder andre ting også, godbiter osv.

forer olivers en gang om dagen, og bikkja driter en to eller tre ganger, skjelden tre etter at vi bytta fra LABB.

er vel slik at des mindre den driter, des mer av neringstofene i foret tar den opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW,såå mange ganger??

Kite driter en gang om dagen,og da er det ofte kanin bæsj det er snakk om,men nå BARF'er jeg også da,så... :)

er vel ikke bra at de driter bittesmått heller? så på animal planet på et vet. program at liten menge avføring kan tyde på blokkering i tarmen eller no..men nå vet jo jeg ingenting om BARF da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke bra at de driter bittesmått heller? så på animal planet på et vet. program at liten menge avføring kan tyde på blokkering i tarmen eller no..men nå vet jo jeg ingenting om BARF da :P

Nei...det det er noe HELT annet,er helt naturlig at de driter lite og fast(ikke hardt) og luktfritt når man BARF'er :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror han driter alt fra 3 til 5 ganger om dagen jeg. og det kan jo ikke være normalt. :unsure:

noen som har hatt samme problem, men som fant et fòr tilslutt som ordnet "problemet"?

Kan det være at han har høg forbrenning? Og hvor mye og hvor mange måltid får han pr. dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv border collie som akkurat har blitt 9 mnd. Har forsøkt flere typer tørrfor, men det har ikke funka for oss. Forer nå med vom & hundemat og både matmor og Fame er fornøyd. Fame elsker det, det er enkelt, hud og pels er flott og avføring er lite og sjelden. Vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anbefaler deg å prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var masse! Slik skal det ikke være. Det er jo ikke sikkert at han tar opp alt næringen i fòret heller da. Mine driter max en gang per dag. Jeg fòrer med ANF eller Franks Pro Gold og vom. Et måltid kan være med 1/3 fòr, 1/3 vom og 1/3 frukt eller grønnsaker. Da får hundene alt de trenger på en dag. Fungerer kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi prøve Eukanuba en liten periode også se litt. Men syns noe var rart når det sto hvor mye en hund skal ha., Jeg har brukt å gi 300 g av en annen for type, men her sku jeg ikke gi mer enn 180 g. Hvorfor er det sånn da? Pga den inneholder mer næringstoffer og mindre fiber??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan se ut som om det hjelper litt da :)

men noen med tips om hvor mye jeg skal gi???

tar litt pluss av det det står jeg da ;)

mest fordi at på det forige fòret sto det 300 g, men nå 180. å synsdet hørtes lite ut me 180 g i løpet av en hel dag :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en test jeg leste oppgir Eukanuba alt for liten dagsrasjon på sekken, du kan lese tessten selv: https://forbrukerportalen.no/produkter/3586/

oki, takk for den :D

Men vi prøvde jo en stund å gi 180 eller noe, og han har ikke blitt tynnere eller noe sånt. For tenkte bare å prøve oss frem, og evt øke fòr mengden... Men får se an litt når han blir litt er aktiv igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...