Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør fra seg ofte


Wanderlust

Recommended Posts

Har samme problemet, gir han mat 2ganger om dagen (morra/ettermiddag).Han er 14mnd. Han driter, morra,ettermiddag og om kvelden :P bruker eukanuba. kan vel være han for for mye mat da...de skiller jo ut alt de ikke har bruk for, akkurat som oss menesker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka gjør også fra seg mye samme hvordan fôr jeg bruker på hun, men nå som hun går på HILLS har den blitt fastere heldigvis.

Det var ikke sørpe før, men ikke så fast som er anbefalt, så nå har jeg slått meg til ro med at det er bra, hun fungerer jo 100% på foret så da kan det ikke gjøre noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvorfor er det så galt at en hund dritet tre gang om dagen da? husk at uteom de to måltidene, som det ikke er sikker de driter ut på to omganger, så spiser hunder andre ting også, godbiter osv.

forer olivers en gang om dagen, og bikkja driter en to eller tre ganger, skjelden tre etter at vi bytta fra LABB.

er vel slik at des mindre den driter, des mer av neringstofene i foret tar den opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW,såå mange ganger??

Kite driter en gang om dagen,og da er det ofte kanin bæsj det er snakk om,men nå BARF'er jeg også da,så... :)

er vel ikke bra at de driter bittesmått heller? så på animal planet på et vet. program at liten menge avføring kan tyde på blokkering i tarmen eller no..men nå vet jo jeg ingenting om BARF da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke bra at de driter bittesmått heller? så på animal planet på et vet. program at liten menge avføring kan tyde på blokkering i tarmen eller no..men nå vet jo jeg ingenting om BARF da :P

Nei...det det er noe HELT annet,er helt naturlig at de driter lite og fast(ikke hardt) og luktfritt når man BARF'er :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror han driter alt fra 3 til 5 ganger om dagen jeg. og det kan jo ikke være normalt. :unsure:

noen som har hatt samme problem, men som fant et fòr tilslutt som ordnet "problemet"?

Kan det være at han har høg forbrenning? Og hvor mye og hvor mange måltid får han pr. dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv border collie som akkurat har blitt 9 mnd. Har forsøkt flere typer tørrfor, men det har ikke funka for oss. Forer nå med vom & hundemat og både matmor og Fame er fornøyd. Fame elsker det, det er enkelt, hud og pels er flott og avføring er lite og sjelden. Vi kunne ikke vært mer fornøyd. Anbefaler deg å prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var masse! Slik skal det ikke være. Det er jo ikke sikkert at han tar opp alt næringen i fòret heller da. Mine driter max en gang per dag. Jeg fòrer med ANF eller Franks Pro Gold og vom. Et måltid kan være med 1/3 fòr, 1/3 vom og 1/3 frukt eller grønnsaker. Da får hundene alt de trenger på en dag. Fungerer kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi prøve Eukanuba en liten periode også se litt. Men syns noe var rart når det sto hvor mye en hund skal ha., Jeg har brukt å gi 300 g av en annen for type, men her sku jeg ikke gi mer enn 180 g. Hvorfor er det sånn da? Pga den inneholder mer næringstoffer og mindre fiber??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan se ut som om det hjelper litt da :)

men noen med tips om hvor mye jeg skal gi???

tar litt pluss av det det står jeg da ;)

mest fordi at på det forige fòret sto det 300 g, men nå 180. å synsdet hørtes lite ut me 180 g i løpet av en hel dag :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en test jeg leste oppgir Eukanuba alt for liten dagsrasjon på sekken, du kan lese tessten selv: https://forbrukerportalen.no/produkter/3586/

oki, takk for den :D

Men vi prøvde jo en stund å gi 180 eller noe, og han har ikke blitt tynnere eller noe sånt. For tenkte bare å prøve oss frem, og evt øke fòr mengden... Men får se an litt når han blir litt er aktiv igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
×
×
  • Opprett ny...