Gå til innhold
Hundesonen.no

omregistrere polsk hund


Wildlife
 Share

Recommended Posts

Eller, den er visst tsjekkisk. Ikke vet jeg, vil tro det ser noe lignende ut. Det er nå en stamtavle og registreringsbevis fra hjemlandets kennelklubb som utstedes til hunder som skal eksporteres. Uten det kommer du nok ikke langt med å få omregistrert en hund til NKK. 

http://born-to-track.com/dogs/pedigrees/mielikki-pedigree.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å omregistrere fra Polen må du ha export pedegree som du får ved å sende inn stamtavle og kontrakt på kjøpet til den polske kennel klubben. Deretter får du ny stamtavle og eierbevis med ditt navn som kan sendes inn til NKK :)

Jeg kan sjekke hva jeg gjorde, har dobbelt av papirer her.

Skal innom den polske kennel klubben om en uke eller to så om du har noen spm til dem kan du sende meg en PM så skal jeg høre :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Export pedigree er avstamningsbevis med polsk reg nr som er merket med export pedigree. Det tar en stund fra valpen er solgt før dette kommer i og med at ny eier sitt navn skal på fra kennelklubben i moderlandet. Dette sammen med kjøpskontrakt sendes NKK . Send rekommandert.  Man får kun eierbevis tilbake fra NKK nå for tiden + stempel på export pedigreet fra NKK. Slik ser det ut , på baksiden står det export pedigree med store bokstaver.

WP_20160320_09_13_18_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

For å omregistrere fra Polen må du ha export pedegree som du får ved å sende inn stamtavle og kontrakt på kjøpet til den polske kennel klubben. Deretter får du ny stamtavle og eierbevis med ditt navn som kan sendes inn til NKK :)

Jeg kan sjekke hva jeg gjorde, har dobbelt av papirer her.

Skal innom den polske kennel klubben om en uke eller to så om du har noen spm til dem kan du sende meg en PM så skal jeg høre :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Takk☺ hun kjøpte hunden 8 mnd gammel fra noen i norge som kjøpte den i polen registrert☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wildlife skrev:

Takk☺ hun kjøpte hunden 8 mnd gammel fra noen i norge som kjøpte den i polen registrert☺

Du må dessverre allikevel ha export pedigree i ditt navn når du sender inn til NKK , ellers må forrige eier registrere den her i landet og så omregistrere til ny eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden har export pedigree med gamle eiers navn er det nok lettere å få den personen til å registrere hunden i Norge også omregistrere som Yurij sier.

Jeg har adresser og skjemaer for EP lagret så hvis du trenger det kan jeg lete opp :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Polfarer skrev:

Hvis hunden har export pedigree med gamle eiers navn er det nok lettere å få den personen til å registrere hunden i Norge også omregistrere som Yurij sier.

Jeg har adresser og skjemaer for EP lagret så hvis du trenger det kan jeg lete opp :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Supert. Gjerne☺ hverken søstra mi eller forrige eier har eksport pedigree. Er dette noe man kan skaffe i etterkant slik som nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
1 time siden, Polfarer skrev: Hvis hunden har export pedigree med gamle eiers navn er det nok lettere å få den personen til å registrere hunden i Norge også omregistrere som Yurij sier.

Jeg har adresser og skjemaer for EP lagret så hvis du trenger det kan jeg lete opp [emoji4]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Supert. Gjerne☺ hverken søstra mi eller forrige eier har eksport pedigree. Er dette noe man kan skaffe i etterkant slik som nå? [emoji4]

Så lenge eier har registrerungsbevis så er det mulig :) Ser omtrent slik ut: fb1edd9f38937afb1ce20b16d3bcdc10.jpg

Send meg en PM i kveld så jeg husker det :) Papirene kan eventuelt sendes til meg i Norge før 8.mai så kan jeg eventuelt levere det direkte til kennel klubben her :) Er forbi der hver uke.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wildlife skrev:

 

Supert. Gjerne☺ hverken søstra mi eller forrige eier har eksport pedigree. Er dette noe man kan skaffe i etterkant slik som nå? :)

Da må hun gå via oppdretter som må bestille ett nytt. Dette kommer da til forrige eier som må registrere i sitt navn og så omregistrere til din søster. Det koster bittelitt og få ut et nytt. Eierbeviset står på oppdretter i Polen? Og da må denne bestille export pedigree. Altså forrige eier må få oppdretter til å ordne opp.

Alternativt kan din søster kontakte oppdretter , sende denne kopi av kjøpskontrakt , betale gebyret og høre om oppdretter kan bestille i hennes navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, yurij skrev:

Da må hun gå via oppdretter som må bestille ett nytt. Dette kommer da til forrige eier som må registrere i sitt navn og så omregistrere til din søster. Det koster bittelitt og få ut et nytt. Eierbeviset står på oppdretter i Polen? Og da må denne bestille export pedigree. Altså forrige eier må få oppdretter til å ordne opp.

Alternativt kan din søster kontakte oppdretter , sende denne kopi av kjøpskontrakt , betale gebyret og høre om oppdretter kan bestille i hennes navn.

Tusen takk for svar. ☺ har formidlet videre og hun prøver å komme i kontakt med oppdretter og den polske kennel klubben for videre hjelp til hva hun kan gjøre☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Polfarer skrev:

Jeg hadde ingen problemer med å få export pedigree med kjøpekontrakt og registrerungsbevis med oppdretters navn :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hmm. Verken forrige eier eller søstra mi har registreringsbevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Polfarer skrev: Jeg hadde ingen problemer med å få export pedigree med kjøpekontrakt og registrerungsbevis med oppdretters navn [emoji4]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Hmm. Verken forrige eier eller søstra mi har registreringsbevis?

Ikke stamtavle heller med registreringsnummer?

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Da burde det ikke bli noe stort problem :)

Men selvfølgelig om oppdretter kan fikse så er jo det lettere for dere. Eneste er vel at stamtavlen må sendes inn så den må uansett til Polen. 

 

Høres bra ut☺ får vente å høre hva de svarer på mail☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...