Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris for hundepass


ElisabethHH
 Share

Recommended Posts

For en god stund siden laget jeg profil på et hundepass-nettsted, glemte helt av det, men ble så kontaktet av noen som trenger pass av sin hund i blant (kan være snakk om alt fra en dag til noen uker, de ville ha en fast hundepasser ved behov). Jeg har selv en BC, hundene har møtt hverandre og går godt overens, det eneste vi egentlig ikke har diskutert er pris. Og jeg aner ikke hva jeg burde ta. :P

Det er snakk om en aussie på rundt halvannet år. Den vil få tre turer om dagen, hvorav hovedturen vanligvis består av 1,5-2,5 timer i skogen der de kan gå løst (når det ikke er båndtvang da) - i løpet av en gjennomsnittlig uke har vi gjerne én ''slappe av-dag'' og én halvdags-/heldagstur. Den vil også få noe mental trening, eierne synes det bare er fint og flott om jeg trener det samme med den som med min egen (trener triks, rallylydighet, smeller og litt spor med min). Her vil den også være en del av familien, gå fritt i huset, slappe av i sofaen, få kos og oppmerksomhet. 

Det krever forhåpentligvis ikke masse tilrettelegging fra min side, men noe blir det. Jeg har bl.a. hest, så om det er pass i mer enn en dag eller to må vi planlegge slik at samboer kan være hjemme med den, siden den ikke er vant til å være alene mer enn en time eller to i blant. 

Så, ja, det er snakk om fremmede mennesker og hund, og selv om jeg håper det blir koselig så er det jo hovedsaklig for å tjene littegrann ekstra. Så jeg gidder jo ikke for ikke'no, men vil ikke prise meg helt ut av markedet heller. :ahappy: Hva betaler dere for lignende tjeneste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvordan man ser på det. Kennel koster fra 250 kr døgnet og oppover, der hunden blir ivaretatt av "profesjonelle" (selvfølgelig varierende avhengig av sted). På godt og vondt.

På finnenhundepasser.no har jeg sett folk ta alt fra 0 (dog svært få) til 600kr (!) døgnet. Sistnevnte er såklart ganske drøyt, med mindre du er proff hundetrener med utdannelse og gode meritter som skal ha hund til opptrening elns... og knapt nok da.

Vi betaler normalt fra 100-200 kr dagen per hund, litt avhengig av hvem som passer og hvor lenge. Typisk 1000-1500 kr/uke eller 500 kr for en langhelg. Vi har funnet hundepassere ymse steder på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er urimelig og ta kennelpris ihvertfall. Det er jo strengt tatt et bedre tilbud med hjemmepass i hjemmemiljø med fast passer, lite alenetid og mye tur. Sånn rent ut i fra tilbudet så er det jo kanskje verdt mer enn kennel, men spm er jo også hva folk er villige til å betale selvsagt. Det blir jo fort kostbart, spesielt om det er lengre opphold. Tror jeg ville lagt meg på vanlig kennelpris i området. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries

Jeg passet mye hunder før, sluttet da jeg fikk egen for 4 år siden. Jeg tok 250,- kr dagen, ga ikke avslag om det ble lenger eller om det ble halve dager da jeg syntes prisen var rimelig nok. De måtte ha med mat, godbiter, bæsjeposer og annet utstyr til hunden og de måtte levere og hente hunden. Om du sjekker kenneler rundt omkring så ligger det på rundt 3-400,- kr. Jeg synes pass i privat hjem hvor man kun har et par hunder og de er inne og får turer gjerne kan koste litt mer. Har selv brukt privat pass til min hund og da betalte jeg 350,- kr dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Hater å ''kreve'', så kommer vel til å spørre hva de tenker og si ja takk om det ikke er langt unna det dere nevner her. :icon_redface: Har fått tilbud om å passe en hund til nå i fem dager, med separasjonsangst som krever mer tilrettelegging fra min side, da lurer jeg på om jeg skal legge på litt ekstra kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries
9 timer siden, ElisabethHH skrev:

Takk for svar! Hater å ''kreve'', så kommer vel til å spørre hva de tenker og si ja takk om det ikke er langt unna det dere nevner her. :icon_redface: Har fått tilbud om å passe en hund til nå i fem dager, med separasjonsangst som krever mer tilrettelegging fra min side, da lurer jeg på om jeg skal legge på litt ekstra kanskje. 

Jeg synes også sånt er veldig ekkelt, men når det gjaldt pass så sa jeg alltid til meg selv at dette var folk jeg ikke kjente fra før som hadde måttet sette hunden på kennel om jeg ikke kunne passet hunden deres, og jeg følte at de fikk valuta for pengene de betalte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...