Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig flybag til valp?


Recommended Posts

Hei folkens :)

Vi har akkurat gått til innkjøp av valp og skal hente den lille rakkeren med fly (Norwegian). Ser at de fleste flyselskapene anbefaler Sherpa bag til flyturen, men synes den var ganske drøy i pris. Er det noen som har tips til en godkjent og rimelig flybag vi kan bruke? :) Tar gjerne også imot tips til å fly med valp for kjenner at jeg gruer meg litt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Ser at de fleste flybagene er større enn målene som flyselskapene har som max. Lurer på om jeg bare skal kjøpe en av dem uansett, men er redd for at jeg ikke får bli med flyet. Sukk, det skal ikke være lett :P 

Edit: reiste du også med Norwegian forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener! Jeg hadde de samme bekymringene selv, men det var ikke en eneste av de som jobbet på flyplassen/flyet som kastet noe ekstra blikk på bagen. Det er kun snakk om noen få cm for stort, ikke noe man egentlig kan se. Jeg reiste sammen med to andre som hadde forskjellige bager enn det jeg hadde, og ingen av oss ble stoppet pga. bagen. Alle var for opptatt med å sende lengselsfulle blikk etter valpen :D Jeg har også hentet valp en gang tidligere, og den bagen var enda større enn den jeg hadde. Det var heller ikke noe problem. Så lenge de er små nok at de går under setet foran, så tror jeg ikke de er så veldig nøye på målene.

Jeg reiste med SAS, men jeg tror ikke de er noe mer eller mindre striksne enn Norwegian. Det er vel helst i sikkerhetskontrollen det KAN oppstå problemer, om det skulle være noe. Selv reiste jeg med to ryggsekker(en hadde jeg med, den andre fikk jeg med som valpepakke etc.) pluss valpen, selv om det i følge boka er for mye håndbagasje. Ingen sa noe på det heller. Verken hos meg eller de to andre jeg reiste med, som hadde like mye ekstra håndbagasje som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hermine skrev:

Da tar jeg sjansen og håper at jeg er like heldig! Ser jo at det går bra for mesteparten, så forhåpentligvis bekymrer jeg meg for ingenting :ahappy: Synes jo de er litt urimelige hvis de skal nekte meg adgang pga noen få cm :innocent:

Jepp. Jeg tror det er større sannsynlighet for at man blir stoppet av at valpen har for liten plass, enn at de finner på å måle en bag som er et par cm for stor.  Hva slags valp skal du hente deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Sprettballen said:

Jepp. Jeg tror det er større sannsynlighet for at man blir stoppet av at valpen har for liten plass, enn at de finner på å måle en bag som er et par cm for stor.  Hva slags valp skal du hente deg?

Dvergschnauzer :wub: Gleder oss veldig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til :) Flyturen går nok så fint atte! Bare prøv å slite ut valpen litt før dere går på flyet og luft den godt i forkant, så den er sliten og fornøyd :) 

Min frøken nekta plent å være i flyburet, og hylte og bar seg. Heldigvis hadde vi en del dødtid på flyplassen før vi skulle hjem, så når vi skulle reise var hun så sliten at hun sovnet som en sekk og sov hele turen hjem, inkl. flybytter og alt. Veldig deilig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På borjes tingsryd sin nettbutikk. Har bag til 70 kr. Den kjøpte jeg. Fikk dog aødri brukt den da han var for stor. Bagen kan være litt større enn tillat dersom det er mulig å presse den sammen. Forøvrig putta jeg baggen under flysete på norweigan og det gikk helt supert. Passa fint der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg henta Aron brukte jeg denne: http://www.tropehagen.no/display.aspx?menuid=123457531&prodid=1547 Ingen som så på hverken hunden eller bagen. Bagen her var riktig størrelse i forhold til Norwegian sine krav.

en mnd senere skulle vi fly igjen, og da var bagen for liten til at han fikk plass i den. Så da kjøpte jeg denne: http://www.tropehagen.no/display.aspx?menuid=123457531&prodid=6572. (Usikker på om jeg har linka til de med samme mål som mine) Her var det heller ingen som så på bagen, kun på den sjarmerende lille valpen :wub: på denne turen var faktisk bagen for stor i forhold til kravene, og valpen akkurat for tung. Reiste med SAS denne gangen, med mellomlanding. 

Ellers; ha med tissekladder som du putter i buret, så kan du skifte ved evt mellomlanding eller lignende. Er også greit å ha mens du sitter på gaten og venter. Ha med en liten skål og vannflaske :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...