Gå til innhold
Hundesonen.no

Kryping under dekk


Artemis
 Share

Recommended Posts

Jeg holder på å trene (felles)dekk med hunden min, men han har en tendens til å krype litt. Trener jeg alene hjemme/ute alene så gjør han det ikke, men under trening med andre så begynner han å krype. Det er ikke snakk om konstant kryping, men 5 cm, så ligge stille en stund, så 10 cm til osv. Han gjør det med skjult fører, ikke når jeg er tilstede. Han reiser seg ikke. Ligger belønningen bak ham så rører han ikke en centimeter på seg, men det er når jeg tar denne vekk at han begynner med krypingen. 

Noen som har noen lure tips? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvorfor kryper han da? Det at han kryper mot deg når du er i skjul kan tyde på at han ikke er trygg på å ligge alene i den situasjonen enda, så jeg ville gått tilbake til å trene masse fellesdekk med synlig fører og gått i skjul et par sekunder hver gang. Ikke så lenge at han rekker å lure på hvor du er en gang. Og så utvida veldig sakte igjen. Gå fra og i skjul, kom fram og stå resten av tida synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...