Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppkast


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

I går formiddag var vi et par timer i hundeparken. Tispa på snart to år og hannvalpen på 7 mnd.

I går kveld kastet tispa opp. Hun hadde drukket en del, og det som kom var type "gult vann" (ikke galle, det vet jeg hvordan ser ut og stinker, dette var mye mer og luktet egentlig ingenting). Jeg tok sjansen og ga henne mat litt seinere. Alt gikk fint i natt.

I dag tidlig fikk de begge mat som vanlig og jeg dro på jobb. Da jeg kom hjem hadde begge spydd *grøss*

Valpen har spydd opp maten han fikk i dag tidlig. Tispa har bare spydd gult vann. De fikk mat samtidig. En ting er synet og lukta som møtte meg, men er det noen som har noe forslag til hva dette kan være? Kan de ha spist noe i parken (tviler på, jeg har sett på den stort sett), eller har de blitt smitta av noen?

Begge bæsja da jeg luftet dem etter at jeg kom hjem, og ingen av dem har diare...

Tips til hva jeg bør finne på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan på lik linje som oss få magesyke..vanskelig å si hva det det kan være, men jeg hadde, etter oppkast ville gitt dem skånsom kost i små posjoner ( overkokt ris/kylling eller ris/hvit fisk) ev. mindre porsjon av deres vanlige fòr, og se hvordan de holder på det. Oppgulpet vann en gang hadde jeg ikke tatt så mye hensyn til, men når begge to har kastet opp kan det jo tyde på at det er "noe". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...