Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei,

Jeg trenger muligens hundepass i sommer da jeg skal på ferie og jeg ikke har så lyst å be familie eller venner om å stille. Vet at det er så mange andre som også kunne trengt pass av hund i sommer, så tenkte kanskje det kunne vært en idé med bytte pass. Passer gjerne en hund i 1-3 uker mot at min får pass i 7-10 dager :)

Ellers, er det noen som har erfaringer fra hjemmekennel i Stavanger? Er 3300 for 10 dager en grei pris?

P1215752.JPG

Skrevet

Hei. Vi bor i egersund. Hvilke rase er dette? :) og når er det snakk om i sommer? :)

ser ut som japansk spisshund eller samojed? :)

Vi har lyst å passe hund i sommer. Vi har en malamute hann fra før på nå snart 7 mnd som blir 1 år i sommer.

Skrevet
2 hours ago, Wildlife said:

Hei. Vi bor i egersund. Hvilke rase er dette? :) og når er det snakk om i sommer? :)

ser ut som japansk spisshund eller samojed? :)

Vi har lyst å passe hund i sommer. Vi har en malamute hann fra før på nå snart 7 mnd som blir 1 år i sommer.

Bor i Stavanger selv, så det er jo ikke så altfor langt! Det er japansk spisshund ja:D Jeg tenker ca 20-30 juni:) Han er nå 12 uker, men er 7-8mnd når jeg reiser. Han hadde jo bare elsket å ha en kompis å leke med:P

Skrevet

Har ikke satt opp ferie enda så vet ikke helt planer enda. Men også redd for de kanske ikke vil gå i sammen da min er ganske større enn din. Svigermor har en japansk spisshund hann som reagerer veldig på andre hannhunder.

• 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...