Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan korsbånd eller menisk ha røket på venstre forlabb?


Morten
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen Uttrykksikonet smile
Jeg skrev her for noen uker siden om schæferen min Hunter,som er snart 8 år,og frykten for at han kunne ha HD.Han har nå gått på Metacam i 2 uker og dette har gjort underverker.Ikke noe mere smerter der.
Nå er det slik at han også haltet på venstre forlabb og dette har ikke gitt seg.Vi skal på røntgen om 2 dager.
Det jeg syntes er rart er at han ikke viser tegn til smerte i det hele tatt da han løper,leker og graver med labbene sine.Den eneste gangen han piper litt er da jeg bøyer det nederst leddet av labben hans bakover.Da klynker han litt.Kan han har røket korsbånd,leddbånd eller menisk?
Han halter på venstre forlabb men virker ikke som han har noe vondt da han løper eller graver.
Det skal sies at han er overvektig pga en fin jul med litt for mye kos Uttrykksikonet smile .
Finner ikke noe vettug svar på dette.Er det noen som kan berolige hjertet mitt ang dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Morten skrev:

Hei alle sammen Uttrykksikonet smile
Jeg skrev her for noen uker siden om schæferen min Hunter,som er snart 8 år,og frykten for at han kunne ha HD.Han har nå gått på Metacam i 2 uker og dette har gjort underverker.Ikke noe mere smerter der.
Nå er det slik at han også haltet på venstre forlabb og dette har ikke gitt seg.Vi skal på røntgen om 2 dager.
Det jeg syntes er rart er at han ikke viser tegn til smerte i det hele tatt da han løper,leker og graver med labbene sine.Den eneste gangen han piper litt er da jeg bøyer det nederst leddet av labben hans bakover.Da klynker han litt.Kan han har røket korsbånd,leddbånd eller menisk?
Han halter på venstre forlabb men virker ikke som han har noe vondt da han løper eller graver.
Det skal sies at han er overvektig pga en fin jul med litt for mye kos Uttrykksikonet smile .
Finner ikke noe vettug svar på dette.Er det noen som kan berolige hjertet mitt ang dette?

At de ikke viser smerte under lek, betyr ikke at de ikke har vondt.. Har du vært til dyrlege med dette?

korsbånd har de ikke i frembeina. Menisken kan ikke ryke, og sitter dog også bare i kne.. Hvis hunder har menisk.. Noe annet er helt umulig å si egentlig, for det kan være mye forskjellig.. 

Mtt tips er å få en skikkelig utredning hos dyrlege.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) <3

Ja jeg var der for 2 uker siden da jeg han slet med å reise seg opp.Detta viste seg at var en liten prolaps i ryggen etter ett fall.

Det var etter dette han begynte og halt på forlabben så noe har skjedd.Han har nå gått på Metacam i 2 uker og dette har gjort at han reiser seg fint opp og ned igjen. Skal til dyrlege nå om 2 dager.Men er litt utålmodig nå da vettu :) .Så tenkte jeg skulle høre her om noen har vært borti lignende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Morten skrev:

Takk for svar :) <3

Ja jeg var der for 2 uker siden da jeg han slet med å reise seg opp.Detta viste seg at var en liten prolaps i ryggen etter ett fall.

Det var etter dette han begynte og halt på forlabben så noe har skjedd.Han har nå gått på Metacam i 2 uker og dette har gjort at han reiser seg fint opp og ned igjen. Skal til dyrlege nå om 2 dager.Men er litt utålmodig nå da vettu :) .Så tenkte jeg skulle høre her om noen har vært borti lignende :)

Det som ligger nærmest å tro er at det kan være en feilbelastning eller noe, pga prolaps og evt for høy vekt over lengre tid.. 

Frem til du skal til dyrlegen, ville jeg latt hunden få noen rolige dager uten lange turer eller lek osv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig Krutsi.

Han har tatt det veldig med ro i de 2 ukene han har gått på Metacam.Og fikk nå beskjed om at han kunne begynne å røre litt på seg igjen nå.Men han halter fortsatt.Gleder meg til vi skal til dyrlegen for det er så ille å vite at han har vondt.For han har jo det siden han halter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Krutsi skrev:

At de ikke viser smerte under lek, betyr ikke at de ikke har vondt.. Har du vært til dyrlege med dette?

korsbånd har de ikke i frembeina. Menisken kan ikke ryke, og sitter dog også bare i kne.. Hvis hunder har menisk.. Noe annet er helt umulig å si egentlig, for det kan være mye forskjellig.. 

Mtt tips er å få en skikkelig utredning hos dyrlege.. 

 

Hunder har da visserligen menisk, fordi min har både fått fjernet korsbånd, menisk og brusk fra knærne :P Men korrekt nok så er dette bare i bakbeina.

@Morten - gå til veterinæren så finner de ut av det. Bare FYI - hunden min hadde FULLSTENDIG avrevet korsbånd, og hun gikk helt fint når hun først ble varm i beina. Men hun var sinnsykt halt etter å ha ligget i ro. I forbeina kan det være både mellomleddet (altså overgang pote=>fot) eller skuldrene/albuene. Bare røntgen og bøy og tøy kan fortelle oss hvor det er. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...