Taran Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Hvordan er det å stille for utenlandsk dommer? Vet man må snakke Engelsk, det går greit.. Men når han/hun premierer bikkja blir premie graden sakt på engelsk da? For ekesempel 1.premie? Har bare stilt for norske og en dansk dommer og vi klare i hvertafall å komunisere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Du får jo sløyfa i hånda, og hvis du lærer deg hva fargene betyr, vet du også hva du får. Dessuten er det bare å spørre ringsekretær om det er noe du ikke forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taran Skrevet 25. Januar 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Du får jo sløyfa i hånda, og hvis du lærer deg hva fargene betyr, vet du også hva du får. Dessuten er det bare å spørre ringsekretær om det er noe du ikke forstår. joda vet hva fargene betyr så da går det greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeampi Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Hvis han skal dømme hundene så sier de ofte også "number one,number two" osv. Så kan du såpass på engelsk så er det ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Anser ikke engelske dommere får noe mer problem enn norske, de er vanligvis veldig grei(som dommere fleste egentlig:p) Men kan hende hvis det går litt fort at du ikke "hører" hva han sier(det som står på kritikken) hvis du pleier å høre etter... Litt kjipt at det også kommer på engelsk(kritikken) spess hvis det er en dårlig skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kine Helen Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 jeg har stilt for engelsk og finsk dommer og den engelske sa bare You og pekte på meg og på 1. plass og viste bare til de andre med fingrene hvordan de skulle plassere seg.. ikke noe problem:) de viser det tydlig med kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 jeg har stilt for engelsk og finsk dommer og den engelske sa bare You og pekte på meg og på 1. plass og viste bare til de andre med fingrene hvordan de skulle plassere seg.. ikke noe problem:) de viser det tydlig med kroppen Ja, de er som regel veldig flinke til å bruke kroppen og tegnspråk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeampi Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Jeg liker godt utenlandske dommere for de har ofte et litt annerledes syn på rasene enn de norske så er morro og se om de setter opp de hundene som blir mest premiert av norske også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiLi Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Jeg liker godt utenlandske dommere for de har ofte et litt annerledes syn på rasene enn de norske så er morro og se om de setter opp de hundene som blir mest premiert av norske også Ja, helt enig De fleste norske synes LiLi er for liten, så jeg liker godt utenlandske, særlig fra land som England, Frankrike, Italia og den slags. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Jeg liker godt dommere fra England og Ungarn. Danske og Sørafrikanere syns jeg derimot ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 25. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2006 Jeg hadde dansk dommer i Sandefjord. Han var veldig flink, snakket tydelig og sakte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Line_ Skrevet 26. Januar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2006 Jeg liker dansk dommer! I hvertfall Kresten Scheel, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 7. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2006 Spennende med utenlandske dommere, spesielt engelske på sheltie, ettersom det er en engelsk/britisk rase Vi har jo alltid engelske spesialdommere på rasespesialene, ettersom de kjenner rasen og standarden best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 8. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 8. Februar 2006 jeg har ikke god erfaring med utenlandsk dommer, men nå er jo det det eneste jeg har stillt for også.. hun snakket engelsk, og da ask nektet å la henne se på tennene hans sa hun med et sukk: show me his teeths. også sa hun thank you når vi var ferdige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar