Gå til innhold
Hundesonen.no

Utenlandske dommere

Taran

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan er det å stille for utenlandsk dommer?

Vet man må snakke Engelsk, det går greit..

Men når han/hun premierer bikkja blir premie graden sakt på engelsk da? For ekesempel 1.premie?

Har bare stilt for norske og en dansk dommer og vi klare i hvertafall å komunisere :(

Skrevet

Du får jo sløyfa i hånda, og hvis du lærer deg hva fargene betyr, vet du også hva du får. :( Dessuten er det bare å spørre ringsekretær om det er noe du ikke forstår.

Skrevet

Du får jo sløyfa i hånda, og hvis du lærer deg hva fargene betyr, vet du også hva du får. :( Dessuten er det bare å spørre ringsekretær om det er noe du ikke forstår.

joda vet hva fargene betyr så da går det greit :(

Skrevet

Hvis han skal dømme hundene så sier de ofte også "number one,number two" osv. Så kan du såpass på engelsk så er det ikke noe problem :(

Skrevet

Anser ikke engelske dommere får noe mer problem enn norske, de er vanligvis veldig grei(som dommere fleste egentlig:p) Men kan hende hvis det går litt fort at du ikke "hører" hva han sier(det som står på kritikken) hvis du pleier å høre etter... Litt kjipt at det også kommer på engelsk(kritikken) spess hvis det er en dårlig skriver.

Skrevet

jeg har stilt for engelsk og finsk dommer og den engelske sa bare You og pekte på meg og på 1. plass og viste bare til de andre med fingrene hvordan de skulle plassere seg.. ikke noe problem:) de viser det tydlig med kroppen :(

Skrevet

jeg har stilt for engelsk og finsk dommer og den engelske sa bare You og pekte på meg og på 1. plass og viste bare til de andre med fingrene hvordan de skulle plassere seg.. ikke noe problem:) de viser det tydlig med kroppen :(

Ja, de er som regel veldig flinke til å bruke kroppen og tegnspråk :(

Skrevet

Jeg liker godt utenlandske dommere for de har ofte et litt annerledes syn på rasene enn de norske ;) så er morro og se om de setter opp de hundene som blir mest premiert av norske også :P

Skrevet

Jeg liker godt utenlandske dommere for de har ofte et litt annerledes syn på rasene enn de norske ;) så er morro og se om de setter opp de hundene som blir mest premiert av norske også :P

Ja, helt enig :P De fleste norske synes LiLi er for liten, så jeg liker godt utenlandske, særlig fra land som England, Frankrike, Italia og den slags.

• 2 weeks later...
Skrevet

Spennende med utenlandske dommere, spesielt engelske på sheltie, ettersom det er en engelsk/britisk rase :D Vi har jo alltid engelske spesialdommere på rasespesialene, ettersom de kjenner rasen og standarden best ;)

Skrevet

jeg har ikke god erfaring med utenlandsk dommer, men nå er jo det det eneste jeg har stillt for også.. :D hun snakket engelsk, og da ask nektet å la henne se på tennene hans sa hun med et sukk: show me his teeths. ;) også sa hun thank you når vi var ferdige :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...