Gå til innhold
Hundesonen.no

OLd english sheepdog eller Bearded collie


Nea
 Share

Recommended Posts

Jeg veit hva jeg har valgt iallefall :wub: Dette er min Old english sheepdog på sine yngre dager. Vil karakterisere de som noen kjempesprettballer. Boink boink! Ellers krever de ca 4 timer pelsstell i uka og tar det de får av mosjon. Har ganske egne meninger om hvordan ting skal gjøres, og kan være litt vanskelige å motivere for trening hvis det blir mye repetisjoner. Min velger hvertfall en egen vri på ting når hun går lei :P Har du noen konkrete spørsmål angående rasen må du bare spørre!

10696356_10154855124210389_7429378060890863633_n.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt OES, men tipper at de krever enda mer pelsstell enn en beardis. Det er en god del børsting på disse dyrene, så du bør absolutt like pelsstell hvis du vurderer å skaffe en. Jeg har en bearded collie, og hvis man først liker å børste så har jeg ingen problemer med å anbefale rasen. Verdens snilleste, gladeste og søteste hunder! De stresser ikke inne om de får litt lite aktivitet en dag eller to, men trives selvsagt best med å få bruke både kropp og hode. Ingen spesielle helseproblemer, noen kan være mer eller mindre lydberørte. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...