Gå til innhold
Hundesonen.no

Ehm...fjerne blekk fra hundepels?


Sprettballen
 Share

Recommended Posts

Nå som Blitz har blitt en kløpper på å være alene hjemme, har hun også blitt noget mer oppfinnsom og jeg må finpusse litt mer på ryddeevnene mine. I går gikk hun amok i skittentøyskurven og dro skittent undertøy ut over hele badet og gangen etter hun hadde veltet hele kurven, i dag kom jeg hjem til blåprikket hund. Hun hadde fått tak i og makulert en kulepenn og jeg aner virkelig ikke hvor hun har fått tak i den. Hun er heldigvis ikke blå i munnen, så jeg tror hun har nøyd seg med å bare tygge plasten i småbiter, men hun har fått noen blekkflekker på labben som jeg ikke vet hvordan jeg skal få bort. Må kanskje bare vente og se til det slipes bort naturlig?

12508924_10208414609225328_4240225456879

12573931_10208414382299655_7730302464406

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg le litt [emoji38] Godt det ikke bare er min som kan finne på litt tull alene :)

Om jeg ikke husker feil så brukte vi matolje til å fjerne tusj fra en hest er gang. Kanskje det kan funke om det ikke har sittet for lenge?

Ellers burde vell litt sprit fjerne det :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Polfarer skrev:

Nå måtte jeg le litt emoji38.png Godt det ikke bare er min som kan finne på litt tull alene :)

 

Om jeg ikke husker feil så brukte vi matolje til å fjerne tusj fra en hest er gang. Kanskje det kan funke om det ikke har sittet for lenge?

Ellers burde vell litt sprit fjerne det :)

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

 

Matolje kan jeg prøve først hvert fall. Ellers har jeg hjemmebrent og bacardi razz. Razz'en tror jeg at jeg dropper. Den smaker bringebær og er sikkert kul og slikke på *ler*

Og ja, jeg flira godt når jeg kom hjem. Så lenge det bare er uskyldig ramp, så er det igrunnen bare morsomt.

RED: Matolje fjerna såvidt bittelitt av blekket, men førte på sin side til frenetisk slikking for å få vekk ekkelt(olje). Blekk er tydeligvis helt greit. Det påførte hun seg jo selv, så det er vel litt annerledes enn ekkelt påført av mor.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Yellow skrev:

Du må jo vaske/skylle i ganske varmt vann etter at du har smurt på matolje :) Hadde ikke giddet å stresse med sånt, går jo bort av seg selv etterhvert. 

Åååja...*føle seg smart*. Jeg er ikke så dreven i blekkfjerning ser du. Jeg tror ikke jeg har hatt en hund som har tygget i stykker kulepenn før :P

Men det er ikke så veldig farlig, vi skal ikke på utstilling med det første, så da kan hun jo bare være blå egentlig. Folk vi møter på tur får sikkert en god latter :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Fukte blekkinfiserte områder - sprut på Zalo, knikk og gnu - skyll godt.
Og nei, en hund dævver ikke og får ødelagt livet av en kjapp Zalovask. Har vaska opp for hånd i Zalo siden jeg var liten og henda henger fortsatt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi så sånn ut et par dager føre en utstilingshelg, takket være unger som fant ut atter Kiwi var lys og fin til å tegne på.. :P men det gikk fint bort av seg sjæl innen noen dager, så jeg hadde ikke giddi å stressa med det :P 

999591_10153396658685582_398031021_n.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...