Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå blir hund gratis på Ruters linjer i Oslo


simira
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Det gjelder nok for tog også. For eneste grunnen til at jeg må betale for Malin på toget nå er at det er innenfor Ruter området. Hadde jeg reist fra Tomter så hadde hun vært gratis fordi hun er under 40 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Yellow skrev:

Hvorfor skriver du bare Oslo? Gjelder jo A.hus og. :) Gjelder det kun buss eller tog og? 

Nedtur for meg selv om jeg tar kollektiv med hund nå og da, taper penger på dette.

Gjelder alle steder du kan dra med Ruter-billett, tipper jeg. Men hvordan greier du å tape på noe som går fra betalt til gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, simira skrev:

Gjelder alle steder du kan dra med Ruter-billett, tipper jeg. Men hvordan greier du å tape på noe som går fra betalt til gratis?

Prisene ellers går jo opp, så blir ca 50 kr+ for meg i mnd, ikke den verste summen, da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Med NSB kjører små hunder gratis, mens de som er over 40 centimeter høye må betale for seg. På lokaltogene i Oslo og Akershus må alle hunder løse barnebillett.

Det må de også til neste år, for NSB endrer ikke reglene i det nye året, opplyser Håkon Myhre, pressekontakt i NSB."

http://www.osloby.no/nyheter/Na-far-hunder-kjore-gratis-pa-trikk_-buss-og-bane-8298899.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Og det betyr faktisk at jeg fra 1. februar vil spare nesten 800 i måneden om jeg kjører til  Tomter og tar toget derfra. Månedsbiletten blir billigere OG jeg slipper å betale for puddelen fordi hun er under 40 cm. og Tomter er utenfor Akershus.  

God logikk NSB 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert Ruter og NSB kommer til å samarbeide om billetter i Oslo/Akershus lengre heller. Ruter vil ikke mer. Så alle slike forandringer er tipp topp så lenge det varer (dessverre). Og fra og med neste år finnes ikke NSB lengre, ikke i den "drakta" de har i dag. Det skjer mye i kollektivbransjen om dagen. Jeg sier tipp topp for dett tiltaket, jeg. Okke som :)

Jeg synes det er fint med gratis hund, men er ikke særlig begeistret med tanke på at regjeringen har vedtatt momsøkning på øvrige billetter, fra 8 til 10 %... Det betyr at alle billetter blir dyrere, og det er hverken Ruter eller NSB sin feil.

NSB tar for øvrig kun betalt for hund på lokale reiser. Regiontogene tar med seg hund uten ekstra tillegg så vidt meg bekjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...