simira Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Noen som har sett/kjenner til? Noen på Canis som hadde sett en finn-annonse med miniatyr bull terrier med disse som selger. Valpefabrikk, tenker jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 For meg så lyser det valpefabrikk/smuglervalper. Tlf går til en med ett navn som gjør at mine fordommer lyser igjennom, verken navnet eller tlf har noen link til hundeverden som jeg klarer finne. Adressen til eieren er midt i tjukkeste Oslo i en leilighet ved majorstuen. Og om han henter valper fra Sverige og Spania så skal det være tatt inn på kommersiell import og dokumenter og tollpapirer skal kunne fremmlegges, ikke bare EU-pass. Er de tatt inn som 3 mnd gamle så er de for unge. Mine bjeller ringer iallfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 De har facebookside også, der fremstår det veldig tydelig at disse bare selger valper de har skaffet fra "rundt om kring". Veldig mange forskjellige valper bare siden august. Fransk bulldog, mini bullterrier, pomme, mops... https://www.facebook.com/puppies.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 " Hunde uppfödare I Sverige-Norge-Spania " "Vi väljer noga ut våra samarbets partners då vi först och främst tänker på hundens bästa.Vi samarbetar med kennel/uppfödare i Sverige, Spanien og Norge. Alla våra hundar befinner sig i ultimata hund miljöer." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Jeg tror Mattilsynet burde blitt gjort oppmerksom på disse. Det er så mange varselsbjeller at jeg får hodepine. Jeg har lyst til å skrive en mail til dem i morgen. Sikkert lurt om flere hiver seg på? 13 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Hva er TRACES og Centrala hundregistret?.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TullBull Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Jeg så at disse hadde annonser ute på både standard og mini bull terrier. Lyste useriøst lang vei :/ Tenkte på å undersøke nærmere selv, og enig i at det er lurt å tipse mattilsynet.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 1 time siden, Line skrev: Hva er TRACES og Centrala hundregistret?.. TRACES har jeg aldri hørt om, men hundregistret er noe ala ID-merking av hund i Norge (dyreidentitet). Det er bare litt mer serious shit i Sverige siden jordbruksverket forvalter det (ala mattilsynet). Jeg tror at det (i motsetning til i Norge) er mer "pålagt" i Sverige. https://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/olikaslagsdjur/hundarochkatter/hundregistret.4.207049b811dd8a513dc8000442.html EDIT: Jeg googla TRACES: http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/djur/djurhalsopersonal/traces.4.68dc110a12390c69dde8000379.html "Traces är en databas som är gemensam för hela EU. Sändningar med djur och vissa djurprodukter som flyttas mellan EU-länder eller importeras från länder utanför EU, ska registreras i Traces. Intyg för införsel av växter och växtprodukter m.m. finns också i Traces." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Har vært registrert i BRREG siden 2011... https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=997159802 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 15. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2015 Noen interessante linker: Ingen tvil om at det er mye hunder som går inn og ut: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=67619268 Ene valpeannonsen virker importert: mini bullterrier "Vi har to haner og to tisper til salgs! (Hvite) De er lit over 3 måneder og er leveringsklare. Valpene har ID-merke, besiktad av veterinær, vaksinert og fått ormekur. Medfølger EU-pass og kjøpskontrakt." - over 3 mnd = EU-import, right? Den andre vapeannonsen virker som stammer fra Norge? "1 tispe og 1 hane igjen, disse vil være klar til å flytte til sitt nye hjem slutet av januar. De er vant til andre dyr og barn. De leveres tidigast 8 uker gammel. Far har stamtavle, men mor har ikke det. Begge foreldrene er friske og veldigt godt gemytt! Valpene vil bli levert med kjøpskontrakt, vaksinert, veterinær besiktad, ormekur og EU pass." - Norsk-produsert? Dette virker som noen som har satt "shitty avl" i system. Som importerer hele valpekull billig, og selger de dyrt til nordmenn. Er registrert som oppdretter på finn.no. Man kan jo håpe på at om mattilsynet får mange nok OBS-meldinger, kanskje de sjekker papirene og finner uregelmessigheter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2015 de "valpene" finnes nok ikke i det hele tatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 16. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2015 Finn.no klarte ikke finne noe feil med annonsene (noe som forøvrig stemmer, det står jo ikke noe ulovlig der) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 16. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2015 I serien om svenske djurskydds-ettellerannet besøkte de jo en dame som importerte valpekull for salg, og hadde lov til å selge for et visst beløp i året. Kanskje sånne folk som står bak dette? I så fall er det ikke ulovlig, selv om man kunne ønske det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yurij Skrevet 16. Desember 2015 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2015 snodig at ingen valpekjøpere har postet noe på den fb siden 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts