Gå til innhold
Hundesonen.no

Mål 2015/16


Guest Christine
 Share

Recommended Posts

På 18.11.2014, 21.44.32, SFX skrev:

Mål for 2015:

X'en:

  • Gullmerke i LP
  • Satse på mestvinnende i LP klasse 2 i raseklubben
  • Blodsporkurs
  • Gå skogsspor
  • Starte i D
  • Legge inn en god søknad for raseklubbens Allsidighetspris 2015 - forutsetter resultat i tre ulike konkurransegrener (inkludert utstilling)
  • Debutere i veteran
  • Forsøke seg på veteranvinnertittel (bør kunne få med seg EDS, NV, NordV, FinV, DKKV - avhengig av pels og dommer, og vi tenker ikke på muligheten for at hun ikke er frisk og sprek)
  • Vi nådde ikke gullmerket - men vi ble klubbmester i klasse 2, som er noe jeg har drømt om siden vi startet å konkurrere (uoffisiell tittel til beste ekvipasje i hver LP-klasse som er medlem av raseklubben på hovedspesialen i pinsa).
  • Hun ledet veeeeeldig lenge mestvinnende klasse 2, men ble forbigått på årets siste stevne. Hennes sesong ble kort, da det gikk med mye tid til valpekull på begynnelsen av året, og høstsesongen ble amputert på grunn av hennes sykdom. Så hun hadde vel bare fire konkurranser i år, hvor de tre beste er tellende. Hun skulle vært med på en fem-seks andre stevner også, men slik ble det ikke. Ikke at det betyr noe, jeg hadde lett forsaket alt av titler og premier for fremdeles å ha henne her...
  • Det var ingen som arrangerte blodsporkurs på helger vi kunne.
  • Hun gikk litt skogsspor, men jeg fant ikke motivasjon til å starte i konkurranse.
  • På grunn av de to punktene over har vi ikke noen god Allsidighetspris-søknad å komme med.
  • Hun debuterte i veteran, og det var veldig moro de fire gangene jeg fikk stilt henne før hun ble syk. Hun storkoste seg med å få løpe og gjøre seg til i BIS veteran-ringen selv om hun ikke ble plassert, hun ble beskrevet som "a big, happy puppy-veteran" av en dommer, og hun plasserte seg i klassen på EDS.
  • Hun forsøkte seg på to veterantitler, uten å være i nærheten, og de andre ble det ikke noe av fordi hun ble syk...

X'en fikk sovne inn 8. desember...

På 18.11.2014, 21.44.32, SFX skrev:

Foenix:

  • Trene opp fysisk kondisjon etter valpekull
  • Trene mot og forsøke seg på bronsemerke
  • Trene mot og forsøke seg på ferdselsprøve
  • Debutere offisielt i klasse 1
  • Få tre tellende til klubbens mestvinnendekonkurranse i LP
  • Gå spor
  • Jakte cert
  • Jeg har slitt med å få tilbake en god og fast overlinje etter kullet, og må finne på noe lurt der. Hun fikk kiropraktor-gjennomgang etter valpekullet, og fikk løst opp noen låsninger, og ellers har hun vært i veldig fin form - som forventet.
  • Vi fant ikke noen bronsemerkeprøve på våren, så da gikk vi rett på klasse 1-debut. Men så fikk hun løpetid to dager før debuten på spesialen! Derimot var det bronsemerkeprøve den helga også, så da forsøkte vi oss der, og besto med glans.
  • Lydighetsdebuten kom senere på sommeren, men det gikk ikke bra - om ikke annet, fikk vi fram hva vi må trene mer på :P
  • Trene mot LP1 betyr også trene mot ferdselsprøve, men vi ble ikke startklare.
  • Det ble bare to tellende - når X'ens lydighetssesong ble brått avsluttet mistet jeg også lysten til å konkurrere med Foenix.
  • Jeg tror ikke hun har gått et eneste spor.
  • Vi har jaktet cert, og fått to reserve-cert. Men også et CACIB! Hva **** skal jeg med det??? Også må jeg ta med at Foenix knallet til med en andreplass i åpen klasse på EDS! 25-30 påmeldte, og kun TO fikk excellent!
På 18.11.2014, 21.44.32, SFX skrev:

Latrudas G (fôrhund):

  • Stille på valpeshow
  • Røntgenfotograferes fram og bak
  • Debutere i junior
  • Konkurrere om juniortitler (bør kunne få med seg EDS, NV, NordV, FinV, DKKV - avhengig av pels, utvikling og dommer)

Jeg endte med å beholde to fôrtisper, det var jo ikke helt forventet, men sånn kan det gå når en har to veldig forskjellige valper med ulike kvaliteter det var umulig å velge mellom.

  • Begge ble stilt på valpeshow - Gloria ble BIG2 (av fem-seks raser) som beste, Mira vant klassen sin på en spesial og slått i BTK av en lekker sak.
  • Begge ble røntget fram og bak 14. desember, og så tok NKK juleferie, så jeg venter slettes ikke på de resultatene, nope, tenker ikke på det hver dag...
  • Mira debuterte i juniorklasse på EDS, 10 måneder gammel. Rundt 25 i klassen, og en tredjedel fikk excellent, så da var jeg veldig fornøyd med å være i "toppsjiktet". Hun er stilt tre ganger, hver gang med excellent. Gloria drøyer jeg med, hun trenger mer tid til å utvikle seg både her og der.
  • Mira deltok som sagt på EDS, men manglet pels i løpet av den relativt korte tiden alt annet av vinnerutstillinger ble avholdt.
På 18.11.2014, 21.44.32, SFX skrev:

SFX:

  • Dømme
  • Være ringsekretær
  • Sosialisere og stille ut passe-hund
  • Fullføre oppussing av stua
  • Bli mer strukturert og målrettet med lydighetstreningen
  • Fortsette å tracke turer med Endomondo for å konkurrere med meg selv om å gå mer enn forrige måned
  • Bli flinkere til å gjøre husarbeid fortløpende
  • Oppdatere hjemmesiden oftere
  • Gjøre research på potensielle fedre til H-kull i 2016
  • Lese seks bøker, i papirformat
  • Ha mer på sparekontoen 31.12.2015 enn 31.12.2014
  • Jeg har dømt og jeg har vært ringsekretær.
  • Passe-hunden ble alt annet enn som forventet, men hun ble nå både sosialisert og utstilt så godt vi kunne før hun reiste til endelig eier.
  • Stua ble ikke helt ferdig, men det som gjensto var av personlig preferanse og ikke noe jeg gadd å gjøre når huset skulle selges.
  • Jeg ble dårligere, uforutsigbar og mer surrete med lydighetstreningen.
  • Det fungerte ganske greit med Endomondo så lenge jeg hadde en mobil som fungerte, men det har vært av varierende situasjon i løpet av året.
  • Jeg har perfeksjonert mine skippertaks-innsatser på husarbeidsfronten.
  • Hjemmesiden er hittil oppdatert to ganger i 2015, men til mitt forsvar har jeg nesten halve året i ulike faser vært uten fungerende laptop, og nå ligger back up'en til min harddisk på serveren til @Anette og gubben...
  • Jeg har gjort research, og har to sikre og en potensiell hannhund å bruke framover - pluss en valp jeg må avvente med.
  • Jeg kan dessverre bare huske to bøker som er lest i år - men jeg leser veldig mye som publiseres rett på nett. Det er bare noe med å holde ei bok og lese den på papir...
  • Jeg har mindre på sparekontoen, sukk...

Så dukket Glam opp som en uventet bonus i 2015, han var en blanding av godt planlagt og veldig spontan, og jeg har ikke angret ett sekund på at han kom til oss. Hans mål for 2015 var bare å gli inn i flokken (det tok to minutter), og å stille på noen valpeshow (han fikk flere gode resultat - BIG4 på nasjonal utstilling, nummer to i en stor klasse på EDS-spesialen, BIM over seks hannhunder, klassevinner på spesial).

Mål for 2016

Foenix:

  • Bli mor til Latrudas H-kull

Glam:

  • Røntgenfotograferes foran og bak
  • Gå MH
  • Lære å hoppe inn i bilen, den fjompen, han klarer fint å hoppe opp i seng og sofa
  • Lære å hoppe opp på trimmebordet i det minste med forbeina, han er for stor til å løftes opp på bordet hele sitt liv

Gloria og Mira (fôrtisper):

  • Gå MH

Jeg setter ikke noen utstillingsmål, for akkurat nå har jeg ingen glede av det eller ønske om å stille. Savnet etter X'en er fremdeles for overveldende, så jeg tar en pause fra alt som ikke MÅ være en del av hundehverdagen. På sikt må målet være å få avlsklarert Mira, Gloria og Glam, om røntgenresultatene holder, men det kan jo skje i 2017 eller 2020 også. Det samme gjelder med lydighet, det var X'en og min sin greie, og per i dag føler jeg meg helt ferdig med det.
Jeg setter heller ikke noen mål for meg selv, siden det var egen nyttårsforsett-tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

2016 Thorvald - Hvis formen til undertegnede er bra håper vi på siste nappet til RL3 (og RL2 tittel) på vårparten, og parallelt jobbe med RL3-øvelser - Vurdere mer lydighet, ihvertfall få

Jeg har ikke hatt noen mål (skrevet her på sonen) de siste årene jeg, men mye har jo skjedd i år som jeg hadde håpet på da   - Jeg fikk meg endelig jobb som audiograf og vi flyttet fra Trheim til

Målene i fjor var B-godkjenning sommer og C.godkjenning vinter samt å tørre å starte en LP-konkurranse. Vi har startet to LP-konkurranser og fått opprykk til klasse II og vi har fått begge godkjenning

Haha, ja, de målene for i 2015 gikk strengt tatt i dass!

 

Blondie
– Napp i agility (nei, hun ble dårlig i sommer og fikk prolaps og etter det har vi ikke startet eller trent noe agility)
– Jobbe med apport (tja, jeg tror vi jobbet med det, fikk henne til å plukke den og avlevere den i front! Yei! Men det blir nok ingen start i lydighet heller, så det blir nok bare for gøy med trening fremover)
– Trene rundering (nop)

Tidi
– Debutere i Hopp (nop. Vi har tatt bronsemerke i agility og startet et fersking hopp løp uten slalom. Mangler enda å få inn slalomen før vi kan debutere i hopp.)
– Trene inn løpende felt (vell, vi har trent løpende felt! Gått kurs for Silvia Trkman online. Men det har vi tatt pause fra siden i vår, hehe.)
– Debutere D-spor (niks. Vi gikk et par fine spor i vår, og har deltatt på et par sporcupper i klubben uten spesielt hell. Vi begynte også å trene litt på feltsøk. Lydigheten sitter nesten helt, men spor og feltsøk delen mangler det masse på.
– Debutere i Lydighet (Nei igjen. Mangler fellesdekk og avstanden for å være startklare her. Fellesdekk er så kjeeeedelig å trene! :P )

Marie
– Bli en mer strukturert student (eerrrr, nei. Haha! Prøvde rett etter sommeren, var flink i 1 måned kanskje, så gikk det dårlig igjen. Kommer meg gjennom studieåret ganske greit likevel.)
– Reise til et nytt land (Jeg har vært i Skottland! :D Så ja!)
– Danse mer (Jeg har gått 2 dansekurs hele året og vært med på sosiale dansekvelder utenom, så den vil jeg si er klart også!)

 

Jaja, stort sett flink med meg selv. De stakkars hundene da :lol:
 

MÅL  2016

Blondie
- Fortsette å være så frisk og ung til sinns som hun er nå. Hun er ikke Blondie hvis ikke. Kose oss masse på tur, og kosetrene for kosens skyld :) 

Tidi
- Få inn slalomen
- Debutere i Hopp 1
- Tvinge meg selv til å trene på den kjedelige fellesdekken
- Begynne å gå spor igjen
- Trene inn feltsøk
- Lære å gå fint i bånd

Marie
- Utveksle! :D
- Reise mer.
- Drikke mer vin.
- Klemme mer.
- Strukturert student, igjen...

 

Jeg hadde egentlig ikke planer om å ha noen spesielle mål for hundene det kommende året, i og med at det hundeholdet er sklidd mer inn i kos fremfor konkurranse. Men de fleste målene er ting jeg syns er gøy å drive med uansett, så det burde jeg klare :) Ikke noe press, stort sett bra kos fremdeles :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for 2015 med Ellie var å bli viltsporchampion, noe hun klarte (hurra :D ) og å debutere i rallylydighet, noe vi også gjorde. Hun gikk kjempebra men vi disket pga at jeg hadde lært meg et skilt feil.
Så 100 % måloppnåelse! :)
Sier meg "fornøyd" med Ellie som konkurransehund nå og satser videre kun på Skessa pga begrenset tid. Hun får selvsagt trene fremdeles og er verdens beste familiehund. :heart: 

Mål med Skessa var å gå MH noe som måtte avlyses to dager før pga løpetid, ganske surt. 
Et annet mål var full helsesjekk som ble gjennomført av oppdretter med det resultat at hun gikk fra å være deleie til vår på "heleie" pga at hun mangler en virvel i ryggraden. (Som hun ikke plages av heldigvis. :) ) Hun er ellers frisk med A på leddene foran og bak, hurra for det!

Ustillingsmessig gjorde hun det bra som valp ble BIG 4 i en stor gruppe 1 og har en excellent som junior hvis jeg ikke husker feil...?

Konkurransemål var å klare brukskravet og det klarte hun med opprykk til C spor og 2. plass etter en helt nydelig konkurranse rett før 1 årsdagen, så stolt av henne! 
Som bonus fikk vi også opprykk til klasse 2 LP like etter og er nå godt igang med klasse 2.

MÅL 2016 SKESSA

MH

Cert på utstilling? :innocent:

Vet ikke hvilken gren vi kommer til å få trent mest så målet blir å klare et av følgende:

Godkjent / opprykk fra C til B i spor og eller rundering.
Opprykk til FCI klasse 3. (Har ikke opprykk til og det er hardt å få opprykk fra klasse 3.)

... så målene er litt hårete men ikke umulige med superhunden. :)

Måtte redigere målene da jeg fant ut at vi allerede har opprykk til C i rundering også (sammen med sporet.)
 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2015, 21.57.22, Lunatic skrev:

Tror ikke jeg hadde noen mål for 2015 egentlig, og jeg gidder ikke sjekke heller :P

 

Mål for 2016:

  • Debutere i kl1 Freestyle
  • Debutere i kl1 AG (kanskje kanskje)
  • Debutere i kl2 LP
  • Få en f-ings sløyfe i utstillingsringen :P 
  • Kose oss med hverdagen!

 

Jeg vil også legge til at jeg har som mål å få trent inn det nye LP-programmet til gamle kl3. Det hadde vært suuuperfint å få til.

 

Men viktigst av alt er for meg å jobbe med meg selv. Jeg skal jobbe med angsten min for å ikke få til ting og jeg skal gi så mye f*** som mulig. Slutte å stresse med ting jeg ikke får gjort noe med, ting som er helt irrasjonelt å stresse over og å prøve og huske at jeg er god som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2014, 19.58.26, soelvd skrev:

 

Mål for 2015:

- Starte klasse 1 LP med Dill

- Få opprykk til elite med Monti

- Starte og få opprykk til C-spor bruks.

 

:D

 

2015 ble alt annet enn hva jeg så for meg på godt og vondt. Vi kom endelig til bunns med hva som feilte Monti, noe som førte til en stor operasjon og mye opp- og nedturer i ettertid. Men vi var en liten rute unna opprykket til elite, da. Ja, også åt han jo en truse og holdt på å stryke med pga det og = nye uker med hvile og misset tre konkurranser :P . 

Dill fikk konstantert sterk HD og short ulna syndrome, hadde håpet haltingen skulle roe seg men det har den ikke så lite trening på han og. 

 

Jaja, nytt år, nye muligheter, mål for 2016: 

- Opprykk til elite med Monti

- Ha to friske hunder uten mange plager. Litt urealistisk med Dill, men jeg håper i lengden :)

Ellers kommer det ny tobeinting i juni, så vi får være litt moderate med målene i år :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Marie skrev:



Ustillingsmessig gjorde hun det bra som valp ble BIG 4 i en stor gruppe 1 og har en excellent som junior hvis jeg ikke husker feil...?

 

Og CK :P Og sto rett bak reserve cert i DK som tispe nr.4 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst ikke skrevet ned noen mål for 2015, men det betyr ikke at vi var helt døde på bikkjefronten:P

Ganzie: debuterte i Rally, fikk tre direkte opprykk og dermed RL1-tittel:D
debuterte i rally kl 2, med direkte opprykk og klassevinner:D

Inya: debuterte på konkurransefronten og avsluttet sesongen med to 1.premier i rally kl .

 

Mål for 2016:
Ganzie: 
-være sprek pensjonist
-kanskje starte en gang eller to i rally klasse 2.

 

Inya:
- få den siste 1.premien til RL1-tittel
- muligens debutere i LP
- valpekull? 
-stille i eksteriør en gang eller to dersom pelsen holder


Meg selv:
-finne ut hva f... som foregår med leddene
- ny valp

 

Jeg har ikke så hårete mål, jeg:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller jeg ikke hadde noen mål for 2015. Men jeg skrev noen for 2016! :D
Men 2015 var et veldig bra år. Ikke så mye wow på hundefronten, derimot mye wow for meg som privatperson. Og siden jeg selv føler meg bedre, vil jeg føle at ting går bedre på hundefronten også - hvis det ga noe mening. Men jeg har testet ut Rally med Elvis (ikke Kiska enda pga løpetid-kræsj), vi har konkurrert, jeg har gått kurs med Kiska og vi har trent LP.. Det jeg kom på i farta nå; så noe har jo skjedd selvsagt! Er veldig fornøyd med året.

Tilbake til tråden; det er en blanding av mål og planer. Noen punkter er ting jeg har lyst til, men føler blir "feil" å ha som konkret mål; jeg må passe på at jeg ikke forventer for mye av meg (pga. personlige årsaker av diverse), slik at det blir et nederlag (negativt) fremfor noe positivt.

Elvis:

  • Holde seg frisk og sprek som den gamlingsen han er!
  • Ha det GØY!
  • Starte i Rallylydighet
  • Bronsemerket i LP

(Jeg har egentlig lagt LP på hylla for han, men vi har sølvmerket og er en liten irritasjon at vi aldri har surret oss til å ta bronsemerket sammen. Så det skal vi surre oss til i år! Ellers skal vi konkurrere i Agility så mye vi kan, med hovedmålet om å ha det gøy!)

Kiska:

  • Gå nybegynnnerkus i Agility (mål)
  • Gå MH (mål)
  • Starte i Lydighet (har lyst til)
  • Starte i Rallylydighet (har lyst til)
  • Prøve oss mer på bruks (har lyst til)
  • UHP (mål)
  • Utstilling (begge deler? Haha)
  • Kondisjon- og muskeltrening!

(Som unghund er det selvsagt flere mål her. Men ift. konkurranser så går det under noe jeg har lyst til å prøve å få til; men jeg blir ikke direkte lei meg hvis vi ikke gjør det. Men ingen av dem er umulige liksom, så der får vi bare se hva som skjer! Det er jo mål i fremtiden; om det skjer i år eller neste år tar jeg som det kommer, hvordan treningen går.)

Meg selv:

  • Ny bil
  • Spare!
  • Flytte
  • Få en strukturert hverdag
  • Flinkere trener (planlegging)
  • Trene mer selv!

(Er et f*cked up B-menneske med et desperat ønske om å være A-menneske. Så jeg håper når ting roer seg på jobben nå at hverdagen min blir mer strukturert, for jeg liker struktur. Denne listen skrev jeg før nyttår, og har allerede kunne stryke en ting fra den, nemlig jobb :lol: Så det er deilig da! Og da kan spare-målet også blir mer realistisk. Men det siste punktet er vel mest en form for påminnelse og ønsketenking fra min side; jeg er ikke så glad i trene noe spesielt utenom når hund er i bildet, haha.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maries

Det viktigste målet for 2016 er at hunden min skal bli bra i benet som ble skadet i sommer :)

De andre målene er:

Fortsette med Freestyle

Begynne med rallylydighet

Gå sporkurs

Gå tur i fjellet til sommeren og telte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...