Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickspark Vs husky buggy


Mud
 Share

Recommended Posts

Er det noen god grunn til at jeg skal betale  ca 7000 kr for Husky Buggy når jeg får kjøpt kickspark til ca 3000? Er husky buggyen tryggere e.l? 

Skal brukes av  meg og en 5 åring. Så vidt jeg har forstått er husky buggy egentlig barneslede,  men kan brukes av voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malamuten skrev:

Kickbike og kickspark til prisen av en huskybuggy? Jeg synes det blir litt vanskelig og sammenligne da bruksområder blir ganske forskjellig på slede og sykkel/sparkesykkel.

Hvordan forskjellige bruksområder ?  Jeg spør fordi jeg ikke vet bedre :P 

Planen er å bruke den i skiløyper,  da det ikke finnes alternativer i nærområdet på vinterstid. 

 

Edit : jeg tenker på kickspark med skimeier . Ikke kickbike.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Malamuten skrev:

Sorry, jeg må være litt blind i dag :P Slede er nok litt stødigere og slikt, men jeg vet ikke om jeg ville betalt så mye ekstra for det jeg ihvertfall. 

Jeg ble anbefalt av en hundekjører å kjøpe husky buggy, men jeg fikk liksom aldri tak i hvorfor :P 

Det er jo bare til hobbybruk.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo alternativet vanlig spark. Går ann å kjøpe plastmeier å sette på, og en brems. Da har guttungen et sted å sitte og du et sted å stå, og omvendt hvis dere ønsker.

http://sommerbutikken.no/plastski-til-sparkstotting.html

http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=18198&Product=1761#products

http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=18198&Product=88774#products

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark er mer ustabil og vanskeligere å svinge med enn min store slede, og jeg har typen tømmerstokk...  Altså den er lang og langt mindre styrbar enn en moderne av samme lengde. Drømmer om ny :P

Og bremsene på en slede er langt bedre, selv om man får en liten bremsematte som passer til spark. Men tror forsåvidt den holder med bare en hund foran.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bare 1 1/2 hund :P 

Tanken er å gå bak sparken /sleden i nedoverbakke og holde igjen.  Vi sliter "litt" med stopp og rolig komandoer enn så lenge. Høyre og venstre sitter som et skudd da, stå betyr visst enten å gasse på eller å sette seg bom ned :| 

Jeg vil gjerne ha noe sammenleggbart pga plass i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...