Gå til innhold
Hundesonen.no

Tette analkjertler


Stine
 Share

Recommended Posts

Igår så "lakk" det litt fra Vigdis, men det luktet ikke så mye. Derimot luktet det vondt på bakparten hennes, men jeg trodde hun hadde rulla seg i noe så jeg heiv hu bare i dusjen. Nå lakk hun igjen på C og den vonde lukten på bakparten var tilbake, kom på da at det sikkert var tette kjertler og fikk tømt endel. Men hun har ikke vist noe ubehag, kommer de til å tette seg igjen? Hvordan veit vi at vi fikk ut alt? Hun har jo hard avføring (går på v&h) så hvordan får vi forhindret at det kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen hunder som lekker litt analsekret innimellom, til tross for at avføringa er fin og de strengt tatt burde klare å tømme dem sjøl. Med mindre de blir betente, så er ikke det noe jeg tenker noe over. Aiko hender at lekker litt, men sånn er hun liksom bare. :p

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen hunder som lekker litt analsekret innimellom, til tross for at avføringa er fin og de strengt tatt burde klare å tømme dem sjøl. Med mindre de blir betente, så er ikke det noe jeg tenker noe over. Aiko hender at lekker litt, men sånn er hun liksom bare. :p

Hvordan veit jeg om de er betente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de blir betente får også analkjertelsekretet en annen farge. Hvertfall de gangene Lunah har hatt betennelse der har fargen blitt mer mørk/rustbrun enn "gyllen" eller hvordan man nå beskriver analkjertelsekret. :lol: Hvis du ikke får tømt de helt fra utsiden kan det være du må inn med en finger for å kjenne etter om de er skikkelig tømt. :fear:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogoen lekker litt innimellom - eller, rettere sagt tror jeg; han blir ikke alltid kvitt analsekret ved bæsjing.

Så her er det "snus på og eventuell vask" av rompa etter bæsjetur. Han har stort sett alltid "riktig" avføring, uten at det spiller noen rolle. Noen ganger er lukta der, andre ganger ikke, uten at vi har sett sammenheng. Visste ikke at det gikk an engang, før vi fikk han.... Ingen tegn på fulle eller betente analkjertler. Han har aldri aket. Han slikker seg derimot om han selv kjenner lukta. Staffen vår kan ake innimellom, slikker seg sjelden, og vi har aldri kjent analkjertellukt fra han. So, go figure.... :/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...