SandyEyeCandy Skrevet 8. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 8. Oktober 2015 Tusen takk for info! Er nå i kontakt med Kennel :-)For islandsk fårehund, sant? :) Siter
Sofie & Aska Skrevet 10. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 10. Oktober 2015 Hva med Svensk Elghund? Siter
monstermunster Skrevet 11. Oktober 2015 Rapporter Skrevet 11. Oktober 2015 Vet ikke om du fortsatt leter etter forslag, men men jeg vil nevne kleiner münsterländer (: I Norge driver vi å spesialiserer de tyske/polske/ungarske/osv allround-rasene på fugl, men om du ser på sør-svenske eller europeiske linjer brukes de til mye mer, som stående fuglehund, kortdrivende hund på hjort/rådyr/hare og villsvin! Men, om du skal ha en allrounder, er de definitivt ikke eksperter. De har snevert fuglesøk, langt mindre effektivt en settere, og kan ikke drive rådyr som en rådyr-hund, så det er jo viktig å tenke over. Ikke alle KM passer til villsvin heller. Angående løs-jakt på hjort og sånn, så er de egentlig for store, men: KM er en kortdrivende hund, så det er teknisk sett ikke ulovlig, da det ikke er løs på drevet halsende hund-jaktform. (Men her er det snakk om en annen jaktform hvor det er støkk i stedet for driv, på 5 min)Også er det alle de andre allround-rasene, vorsteh, weimaraner, wachtel osv, men KM er den jeg kjenner best til. Siter
Nils-Kristian Brubakk Skrevet 11. Oktober 2015 Forfatter Rapporter Skrevet 11. Oktober 2015 Hei! Vi vurderte Shiba, som ble min favoritt. Men vi er to om valget av hund, og der ble Islandsk Fårehund som vi også er veldig fornøyde med å skal få! :-) Men takk for info om en nydelig rase jeg skal ha iløpet av livet! 1 Siter
Recommended Posts