Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har sydd opp kjole (eller annet) før? Hva koster noe sånt noe? Og er det vanskelig å gjøre eller kan min stemor som er litt flink til å sy greie det? :)   

Skrevet

Mener du legge opp? (gjøre kortere?)

Stort sett er det ikke så vanskelig å legge opp ting, litt avhengig av stoffet og snittet. Det er nesten sånn at det er noe av det enkleste man kan gjøre innen søm, ihvertfall på enkelte kjoler.

Skrevet

Ja det jeg mener. Er ganske tynt stoff. Så da er det slik at hun kan klare det? Vil ikke be hu om en umulig oppgave skjønner du [emoji38]

29f87dcc1d2d3cfeb355f4716cfa46ce.jpg

Sent fra min SGP521 via Tapatalk

Skrevet

Er det chiffon stoff? Om det er det tror jeg det kan være litt knot, men spørs jo på hva hun kan og har av utstyr også.

min svigermor la opp en kjole for meg en gang i tynt "silke"stoff, hun er sånn passe god på å sy (i følge seg selv :lol:  jeg synes hun er kjempe flink da jeg ikke kan sy at all :P )

Skrevet

Det er sånn gjennomsiktig chiffon eller lignende?

Oppgaven er ikke umulig, men skikkelig dritt. Om du forsikrer henne om at det ikke trenger å se helt perfekt ut siden det er på bakken så tror jeg det skal gå greit.

Kjøp ei flaske vin/konfekt eller lignende etterpå, siden det ikke er en gøy jobb :)

Skrevet

Det utenpå er sånn chiffon aktig, underskjørt er litt tykkere. Får gjøre det da. Trenger ikke være perfekt men vil ikke at hun skal bli sittende å banne i flere timer :P Kan ikke sy overhode selv så vet ikke hvor mye jobb sånt er.  Hun var villig til å prøve ihvertfall :)  Så får vi håpe jeg ikke vender henne om til den onde stemoren etter dette :lol:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...