Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket Fôr Og Hvor Mye Betaler Dere?


Renate A

Recommended Posts

Har sikkert vært oppe før, men med nye medlemmer osv så kan det vel komme opp igjen.

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Hvordan merke bruker dere?

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Er dere fornøyd med fôret?

Jeg bruker HILLS r/d (diettmat) og j/d (leddmat) til Chicka, det koster 550kr (r/d) og 599kr (j/d) for 14kg.

Jeg pleier å kjøpe to sekker av gangen.

Jeg er veldig fornøyd med HILLS endelig et fôr hun fungerer 100% på uten allergi problemer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Betaler 470,- for en 20 kgs sekk!

Hvordan merke bruker dere?

Purina Pro Plan

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Vi kjøper en sekk hver gang, da vi kjøper av oppdretterne og vet at de alltid har en sekk dersom vi trenger!

Er dere fornøyd med fôret?

Ja, er da det. Selv om Atheo har spist lite, så tror jeg det er et bra for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

540kr for en 15 kg sekk

Hvordan merke bruker dere?

Royal Canin

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Kjøper en 15kg sekk

Er dere fornøyd med fôret?

Ja er det. Prisen er litt stiv da. Men han fungerer bra på det så

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

150 kr for 20 kg

Hvordan merke bruker dere?

Vom og Hundemat (samt en haug med matrester, litt bein, sjølribba høne osv)

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Rundt 80 kg.

Er dere fornøyd med fôret?

Kunne ikke blitt mer fornøyd!!! Anbefaler det til ALLE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Betaler ca 450,- for en 20-kilos sekk fra ProPlan (må kjøpe 5 av gangen, via en dyreforretning - men det er jo veldig enkelt å få tak i, da).

Men det viktigste er jo faktisk at hunden(e) FUNGERER på det de får - ikke bare prisen. Betaler jeg gjerne en hundrelapp mer for et fôr hvor hundene holder seg friske, raske, fine i magen og supre i pelsen.

Olivers tar 439,- for 15 kilo, og ProPac tar 399,- for 15 kg - begge fritt hjemkjørt (Olivers i hele landet, ProPac kun her i Oslo/Akershus).

(Disse prisene er da normale vedlikeholdspriser for voksne hunder)

Hadde fôravtale med Eukanuba tidligere - og fikk da meget billig fôr, men det funket ikke SÅ bra i det siste, så jeg bruker ikke det lengre, selv om det også var kjempeenkelt å få tak i (bor ca 3 min ifra hovedlageret deres).

Men interessant å høre her hvor mye andre betaler for sine fôr!

(Og ja - er forsåvidt fornøyd med ProPlan til hundene!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker for fra Vom og mundemat og Oliver`s Lamb samt skanker fra slaktern

Ellers så kjøper jeg kyllingvinger,koteletter,oksehaler og o.l på butikken..(selvfølgelig,hehe)

Betaler 160kr for en 20kg blokk Vom og Hundemat

Betaler ca 480 for Oliver`s

Betaler ingenting for skankene..

Jeg kjøper 2 sekker og 2 blokker i slengen.

Jeg har akkurat begynt på Vom og hundemat.Hundene elsker det..

Oliver`s vet jeg ikke helt..har brukt det siden Budd var 11 uker og Buffy siden hun var 6mnd, det har fungert kjempefint helt til nå..De er snart 11 mnd..Begge har begynt å klø og flasse litt..Vet ikke om det er foret..Har ikke planer om å bytte det ut foreløbig..I og med at de får mest Vom og hundemat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

360kr for 20kg...

Troll Sport..

Kjøper bare 20kg i gangen, men har en genial betalingsordning......

Er storfornøyd brukt det 5?mnd nå..., pelsen til buster er myk & blank, noe han ikke ble på verken eukanuba eller Specific som kostet det dobbelte...(ja, vi brukte de lenge også..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

betaler 300 pr 15 kg for.

Hvordan merke bruker dere?

Bruker Happy Dog.

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Kjøper 2 sekker til kvar hund pr. gang.

Er dere fornøyd med fôret?

Ja kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres? 500 kroner.

Hvordan merke bruker dere? A.N.F ( www.anf.com )

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat? 15 kg.

Er dere fornøyd med fôret? KJEMPEFORNØYD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

220kr for 20 kilo v&h. Husker ikke prisen på olivers, men rundt 440 for 15 kg tror jeg.

Hvordan merke bruker dere?

Blander vom og hundemat og olivers. Samt annen rå mat som høner, kyllingvinger, fisk, oksehaler osv.

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Kjøper ei 20 kg blokk av vom og hundemat og en 15 kg sekk av olivers.

Er dere fornøyd med fôret?

Kjempefornøyd med oliver's, og like fornøyd med v&h så langt(begynte med v&h får 2-3 uker siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

540kr eller noe slikt for en 15 kg sekk

Hvordan merke bruker dere?

Royal Canin

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Kjøper 2,5 kg pose (kan nesten ikke si sekk)

Er dere fornøyd med fôret?

Absolutt. Litt dyrt, men så har jeg en liten hund som ikke spiser så mye så da går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker vi noe som heter nutra nuggets,320 kr for 18 kilo. Men hørt veldig mye bra om maxi dog som man kjøper på Rema 1000,det er 80 kroner for 10 kilo. Så det skal vi teste ut. Får jeg større fryser går vi over til vom osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker Hill's adult Large breed kjøper fôret i sverige(nordby) så prisen er 479 sek for 15 kg, tillegg så har vi vært heldig å fått 150 kr rabatt på de siste 3 sekkene så da har vi fått dem for 329 S.kr. :icon_redface:

Har brukt foret i ett år kjempe fornøyd!! Har brukt proplan på mine andre hunder ca i 13år, Kjempe fornøyd med fôret men siden jeg har hatt 2 hunder med kreft så byttet jeg fôr bare for å føle meg litt "tryggere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

215 for 15 kg

Hvordan merke bruker dere?

Bento Kronen Happy Life Sport

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

kjøper inn to sekker eller mer...

Er dere fornøyd med fôret?

ja, er fornøyd, billig og greit for, og toya liker det ;) og da skjønner jeg ikke vitsen med å bytte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Vi kjøper poser på 2,5 kg når vi kjøper for og da koster det 189 kr.

Hvordan merke bruker dere?

Royal Canin

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Hun spiser så lite så vi kjøper bare en pose på 2,5 kg hver gang, butikken ligger rett rundt hjørnet så da er det ikke noe vits i å kjøpe mer.

Er dere fornøyd med fôret?

Tja, vi var fornøyde i begynnelsen fordi avføringen var bedre og hun spiste det opp hver gang, men nå vil hun nesten ikke ha det lenger, så vi vurderer å bytte til vom og hundemat. Synes også prisen på RC er litt høy, men hun trenger ikke så mye så da har det egentlig ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Ingen tingen.

Hvordan merke bruker dere?

Jeg råfôrer.

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

Kjøper jo ikke,men har altid rundt 20 kilo med forskjellig kjøtt og bein i fryseren.

Er dere fornøyd med fôret?

KJEMPE!!!!!

Kunne ikke vært mer fornøyd,alt er perfekt!!! :);)

Anbefales til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Jeg betalte nesten 600 kroner for en sekk Hills r/d og en l/d i dag (5kg sekker). Olivers er det vel litt over 400 kroner fritt tilkjørt om jeg ikke husker feil.

Hvordan merke bruker dere?

Olivers adult (Nirm) Hills r/d og l/d (Bogar).

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

En sekk fra Olivers ad gangen. Bruker litt over 2 mnd på den.

En 5kg sekk av r/d og en av l/d ad gangen. Nesten 3 mnd forbruk. Vanskelig å få tak i 14 kg sekker l/d her i distriktet utrulig nok...

Er dere fornøyd med fôret?

Ja og nei. Jeg skulle ønske jeg slapp disse diettforene da. De gir ufattelig mye avføring, og jeg synes ikke de gir nok til pels, poter og klør. I tillegg så hjelper de han ikke til å gå ned i vekt, trass mosjonering og harde kutt på godisfronten. Men er ikke noe annet valg enn å gi ham det.

Olivers er jeg veldig fornøyd med. Skulle ønske litt fastere avføring, og litt mindre mengder. Men det gir fin pels og hud, og gitt mest mest til klør og labber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

85kr for 4kg

Hvordan merke bruker dere?

Norwegian Polar

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

4kg

Er dere fornøyd med fôret?

Ja men jeg ønsker meg fryseboks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

Er ikke helt sikker, men litt over 500 tror jeg.

Hvordan merke bruker dere?

Hill's

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

20kg

Er dere fornøyd med fôret?

Fornøyd med fôret, har bra pels og slikt, men er ikke fornøyd med appetitten til Raja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye betaler dere for maten til hunden deres?

599,- koster Aiwa sitt light fôr men vi får 25%avslag

399,- koster foret til japanerene men får også 25%avslag der.

Hvordan merke bruker dere?

Royal Canin

Hvor mye kjøper dere av gangen når dere kjøper mat?

En 15kg sekk til Aiwa og 8kg til de små(siden RC ikke selger større i mini serien).

Er dere fornøyd med fôret?

Jepp kunne ikke vært mere fornøyd! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...