Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpebiting - Staff


ikiz
 Share

Recommended Posts

Hei,

Til dere som har en Staffordshire Bull Terrer (eller annen ivrig rase), hvordan trente dere på at valpen IKKE skulle bite i hender og føtter? :P

Har ei staffefrøken på ca 5 mnd som jeg prøver å lære å ikke bite. Hun er ikke helt ferdig med tannfellingen enda så det klør sikkert litt. Kanskje det blir bedre når hun er ferdig med det?

Forstår at det kan være vanskelig for henne å holde seg når hun blir ivrig (får hilse på nye mennesker/når hun leker osv), men virker som hun ser på alt som ”bitetid” for eksempel kosetid i sofa.

Takknemlig for alle forslag! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke staff, men når hunden vår var valp så beit han til han var nesten året..? Det som funket for oss aller best var å gi han "time out".

Derimot når han beit meg først i skinnleggen på tur, så snudde jeg meg og da beit han bak. Så løsningen ble å holde fast/bære som en "time out" når man ikke har tilgang på å sette han fast i tre/på er rom.

Men det ble hund av han og! Likevel sier han virkelig ikke nei takk til litt lek med fingre og tenner? Hunden vår var ekstremt bitete (syntes både vi som har hatt en del hunder før, og diverse andre hundemennesker), men det gikk over ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time-out funka bra her og. Nå hadde jeg en valp som ikke var redd for å være aleine, så hun ble rolig men bestemt ført inn på badet, og fikk være der i noen minutter. Ble hun vill igjen når hun kom ut, så var det rett inn dit igjen. Funka bra! Har du en valp som ikke er så glad i å være aleine, kan du binde den fast et sted der dere er, og ignorere til valpen er rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har staff nummer 2 nå. Hun er midt i tannfellingen men er Allerede mildere på bitingen. Jeg har Vært konsekvent på å si au og slutte å gi oppmerksomhet når hun biter, eller så presser jeg hånden inn i munnen eller ned på tunga, eller leppen inn mellom tennene. Da er det ikke så kult å bite på meg :)

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staffen trenger en tydelig og bestemt leder, så jo mer bestemt du er i kommandoene jo bedre :) Mitt råd er rett og slett si "Nei" tydelig og bestemt, du kan også "ta tunga" når hun biter. Viktig å få de helt 100% inn at det ikke er greit så de har det som en referanse også senere :jump:

Et annet tips er å leke masse dra-leker med henne, det er kjempefint for å få hjelp med tannløsningen :-) Det kan også hjelpe med god tilgang på tyggebein (etter min erfaring er de hvite best).

:bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...