Gå til innhold
Hundesonen.no

Rå fisk, igjen:)


Recommended Posts

hei, har vert på fisketur og fått litt makrell. Jeg har har ikke sløyet fisken og hevet den rett i fryseren. Spørsmålet er: er det mulig å ta hele fisken opp fra frys med innvoller og bein å hive den i en foodprosessor og gi til hunden med hode og alt? Har jo lest at folk gir hele fiske til hunden når de er på tur og dette er jeg ikke selv redd for men jbikkja mi er litt skeptisk til en hel fisk. Tanken min bar om beina kunne bli kappet opp til små skarpe bein i en foodprosessor?

Og igjen men innvoller osv. Har dette noe å si eller bør jeg fjerne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner innvollene men gir resten. Kan være litt ting inni der som både lukter og smaker litt ekkelt. Hvis du knuser alt i maskinen vil jo det spre seg ut i alt kjøttet også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde at gamle hunden vår kunne bli dårlig i magen av hel, usløyet fisk. Så vi sløyet den før hun fikk den. Men hode og bein knasket hun i seg. :)

Hun elsket fisk, og har til og med kastet i seg fisk med krok på... gikk heldigvis bra, fikk dratt ut både fisk og krok før det var for seint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, da blir det å sløye fisken før hun får den. Men dere mener det er safe å hive hele fisken i blender/foodprosessor å servere? Slik jeg beskrev ovenfør at beina kan bli kuttet opp i små skarpe bein som kan være farlige for hunden?

Når mine har fått fisk har de fått den som den er, uten annen behandling enn å ta ut innmaten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Takker for svar, da blir det å sløye fisken før hun får den. Men dere mener det er safe å hive hele fisken i blender/foodprosessor å servere? Slik jeg beskrev ovenfør at beina kan bli kuttet opp i små skarpe bein som kan være farlige for hunden?

Hvorfor ikke dele opp i biter med kniv om du ikke vil gi den hel/halv? :) Men bare kjør på, rå fiskebein er myke og tøyelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskebein blir ikke spesielt skarpe før de varmebehandla (og selv da er de ikke så ille som en del annet).

Jeg gir fisk i hele stykker, virker som om hunder i likhet med folk liker å få litt variasjon i hvordan de spiser ting, om de har mulighet, og at ikke alt bare er "grøt".

Fiskehoder har gitt enkelt hunder litt problemer med magen, om den er sart fra før av. Ikke noe farlig, bare illeluktende fising :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
    • Jeg har en eldre hund som ikke kan konkurre eller trene så mye lenger. Hun får lengere turer, masse bad og er mer på hengekøyetur. Hun blir også lånt ut til andre, hun er  med en som jogger korte strekninger , og elsker det. Får jo valp nå, og er utrolig fornøyd med den ordningen.
    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...