Gå til innhold
Hundesonen.no

Klippemaskin


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg ville nok heller satset på Andis eller Oster siden du skal klippe en såpass stor hund, men det er personlig preferanser. En mindre maskin tar lengre tid og blir fortere varm.

Forskjellen på Andis og Oster er ikke veldig store, Andisen kan få varme skjær, det er viktig å bruke kjølespray eller bytte skjær ofte, mens Osteren kan bli varm å holde i. Jeg vet ikke hvor varm en ny Oster blir, det var et problem før som jeg mener det er tatt tak i.

Ellers er Andisen mindre å holde - denne er veldig bra og litt billigere enn super 2 speed. Osteren er større i hånden og er litt kraftigere enn Andisen, den jeg linket til er en veldig bra maskin.

Dette med flere settinger ifht fart er ikke så nødvendig, de færreste bruker hurtigsettingen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg linket til er også en Oster, og blir ikke raskere varm enn min andis i alle fall. Men man har færre valg av skjær og ledning (som var årsaken til at jeg byttet den ut). Mulig @Vims bruker den enda?

Den døde dessverre seint i vinter, men den var vel ganske godt brukt også. :) Var godt fornøyd med den fram til da, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Andis acg 2 speed jeg også. Jeg har klippet ned Chess mange ganger med min. Man må ha såpass med motor for å greie en hel, stor hund. Dessuten holder de i mange år om man er litt flink til å ta vare på dem. For meg blir oster for stor og klumpete å holde i, så jeg forettekker Andis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...