Gå til innhold
Hundesonen.no

Syns Du Alltid Din Hund Er Pen?

Basse

Recommended Posts

Nja. Både og.

Jeg har noen bilder av Diego der han rett og slett er stygg. hihi.

Men i virkeligheten så er han alltid pen og søt.

Cody, joda, alltid pen han også, men har noen ikke så altfor pene bilder av han og. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Nei jeg syns ikke Pito alltid er pen på bilder. Noen ganger ser hun helt forferdelig ut :( Men i real life er hun alltid ett sjarmtroll :(

Samme her ;) Hehe.. Noen ganger blir hun helt forferdelig på bildet ;) Men i virkeligheten er hun alltid pen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja visst er de fine de ser jo ut som noen krympete isbjørner hele gjengen jo.

her står de og venter på å komme ut mens jeg ber dem "gi hals" bare en somikke forstod den komandoen, noen som ser hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du skulle spørre... Jeg synes Pippin er den aller vakreste hunden i verden når han er nybadet, nybørstet og heldig med sveisen. Faktisk så skjønner jeg hva oppdretteren mener når hun sier at det var synd med den brune nesen, for han er så vakkert bygd. Men du verden så lite fotogen den hunden er! Jeg har tatt hundrevis av bilder, kanskje har jeg ti som jeg er fornøyd med! Jeg har masse masse sånne bilder som dere får et eksempel på her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene i denne tråden er todelt, noen sier ja, andre sier nei. Jeg lurer på om det har med pelstype å gjøre? Det hender jeg er misunnelig på dere som har korthårete hunder som ser likedan ut alltid. Pelshunder er ikke alltid like lekre! Man kan dusje, børste, klippe, stusse etc hele tiden! Men altså: Jeg synes han er SØT alltid, men ikke pen! Jeg synes jeg må dele et bilde til med dere, for å klargjøre poenget mitt. Dette skulle jo vært et vakkert bilde, men så ble han altså utydelig og med alt for bamsete pels og buhundhale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene i denne tråden er todelt, noen sier ja, andre sier nei. Jeg lurer på om det har med pelstype å gjøre? Det hender jeg er misunnelig på dere som har korthårete hunder som ser likedan ut alltid. Pelshunder er ikke alltid like lekre! Man kan dusje, børste, klippe, stusse etc hele tiden! Men altså: Jeg synes han er SØT alltid, men ikke pen! Jeg synes jeg må dele et bilde til med dere, for å klargjøre poenget mitt. Dette skulle jo vært et vakkert bilde, men så ble han altså utydelig og med alt for bamsete pels og buhundhale!

Vet ikke helt det med peltype..På korthåra hunder ser man jo alle slaks grimaser,uttrykk og stillinger veldig lett. så jeg tror det går litt begge veier det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet denne inn hit på Hundesnakk, går mer som prat enn direkte spørsmål om hund :(

Ja, jeg var litt usikker på hvor jeg skulle legge den, for det var jo et spørsmål, bestemte meg sånn i siste liten :(

Tusen takk for at du flyttet den dit den skulle være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, Alex er slettes ikke alltid like fin. Han kan alltids være søt, og han kan sjarmere de fleste i senk

med det rare vesenet sitt. Men... Fortell ikke meg at en nynappa Westie alltid er like fin. Spesielt dagen

etter, når krittet begynner å gå utav. Da begynner alle de små rosa uhellene å komme fram vettu. Jeg

sitter igjen med en morsom hund med masse hull i pelsen. Han er hele nabolagets favorittklovn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Nemi er alltid vakker!!!

Men ikke alltid like fotogen <_< herregud å jeg sliter med å få tatt fine bilder av henne. jeg har noen få skikkelig nydelige bilder, men de fleste blir hun litt rar på... jeg synes generelt ikke portugisisk vannhund-rasen er fotogen... portiser er mye finere i virkeligheten enn de er på bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så absolutt! :) Altså, jeg vil ikke si at hun er pen på alle bildene vi har tatt f.eks, men man finner alltid noe sjarmerende eller søtt over henne. Uansett hva hun gjør eller hvilket blikk hun gir deg, faller du for henne.. Noen ganger har jeg bare så lyst til å klemme henne helt flat, for hun er jo et så utrolig vesen.. Hehe.. Hun er en pen, søt og sjarmerende hund, alt etter hvilken situasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...