Aea Skrevet 30. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Juni 2015 Hvis moren er liten for rasen og faren stor for rasen, hva kan man forvente hva valpene blir? Midt i mellom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 30. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Juni 2015 Alt fra liten til stor stortsett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 30. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Juni 2015 Man kan jo se på linjene for å prøve å finne ut hva det er størst sannsynlighet for at kommer av str, men det vil bare være en sannsynlighet, det kan slå ut akkurat hvordan som helst. Men man må sjekke linjene i sin helhet, ikke bare mor og far. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 30. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Juni 2015 Antageligvis et sted mellom mor og fars størrelse, men ligger det feks større hunder bakover i linjene kan de bli større og. Foreldrene til min Golden er henholdsvis 21 og 24 kg, min er 37 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 30. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Juni 2015 Begge foreldrene til min er "normale" border collier størrelsemessig (også helsøster, halvsøstre, tante osv), mens min er svær. Men er visst en del store hannhunder på morsiden, så har nok kommet snikende derfra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minutt Skrevet 30. Juni 2015 Rapporter Share Skrevet 30. Juni 2015 Mine er "freaks" ift mor og far og resten av kullet. Begge er større enn både foreldrene og resten av søsknene. Det kunne ikke forutsees. På dogoen har vi historie der enkelte av parringene til mor og far har resultert i abnormalt større avkom. Så linjene er nok sånn.... Men de fleste av samme kombinasjon ble "normale" ift mor og far, noen ble mindre. Her var både far og mor store da, men likevel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 1. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 1. Juli 2015 I tenkt situasjon kan du få hva som helst, tenker jeg. Det er sjeldent sånn at valpene blir en mellomting av foreldrene begge to Noen vil kunne bli store, noen små og noen midt i mellom. Men det kan også bli slik at alle blir små eller store. Det finnes et kull av min rase der mor var liten for rasen og far var i toppsjiktet. Alle valpene ble STORE, typ mye støtte enn maks for rasen. Selv med den lille mora. Det kunne man ikke forutsett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 1. Juli 2015 Rapporter Share Skrevet 1. Juli 2015 Siden jeg ikke får redigert innlegget mitt fra mobil.. Skulle ikke stå "mellomting av foreldrene begge to", men "mellomting av foreldrene alle sammen". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts