Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts invitasjon


Tituslh
 Share

Recommended Posts

Med mindre det er forandret, så må du nok ordne alt papirarbeidet selv. Du er nødt til å søke om et ATC-nummer (authority to compete), for å melde på utenlandskkvalifisert hund til Crufts. Har ikke tid til å skrive mer nå, men det er sikkert noen fler som skriver i mellomtiden om vaksiner og andre regler inn til England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen fysisk invitasjon lenger, som nevnt over må du inn på the kennel club sine sider og søke om atc number. Der er en rett frem enkel søknad, og hunden har da sitt atc number resten av livet om du kvalifiserer deg til en ny tur på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst får du kjøpt hauger av "crufts qualifier" stæsj på selve crufts, eks rosett med hundens navn ovs.
Klarte ikke la vær å kjøpe den rosetten da min fikk studbooknumber på Paignton i fjor :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst får du kjøpt hauger av "crufts qualifier" stæsj på selve crufts, eks rosett med hundens navn ovs.

Klarte ikke la vær å kjøpe den rosetten da min fikk studbooknumber på Paignton i fjor :lol:

Jeg er enig. Savner de invitasjonene, men som HHC sier, så er det uendelig mange lekre rosetter å få kjøpt hvor man kan skrive det man vil.

Hmm ja. Synd det er umulig å komme seg til England med hund, hvis ikke hadde vi dratt. Så derfor blir det verken rosetter eller invitasjoner som bevis, kun en gjørmete slurvete skrevet kritikk haha :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei da - på ingen måte umulig å komme seg til England.. Man kan fly, ta tog eller kjøre selv. Vi valgte det sist forslaget og gjorde en liten ferietur av det - tre overnattinger hver vei (i forskjellige land). Satte bilen på toget mellom Frankrike og England - og vips var man ute på andre siden av sjøen og måtte tråkle seg fram på feil side av veien.

Meget spennende (og utrolig ekkelt!) med trafikken, men man ble nesten vant til det etter noen dager...

Dog må man være klar over at Crufts blir en svært annerledes utstilling om man er der som utstiller kontra "bare" besøkende. Jeg synes det er mye, mye morsommere å dra dit uten hund for å se på det enorme arrangementet - vandre rundt i dagesvis og se utallige hunder og stands. Har man med hund blir man mye mer begrenset - og det blir liksom bare som en hvilkensomhelst annen utstilling, synes jeg.

Men morsomt å ha gjort det, da..

:-)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...