Gå til innhold
Hundesonen.no

akvarium


Synne

Recommended Posts

hey er det noen her inne som har akvarium?

det har vi et saltvanns akvarie :)

bae ligg inn bilder av ditt akvarie og du kan si hvas fisker du har der å :D:)

her er vårt akvarium:

saltvann017.jpg

her er krepsen våres vis dere ser den ekstra klumpen det er krepsen Sebastian:

saltvann003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 110l ferskvannskar, for tiden går det en mini liten gjeng med neon tetra, en blå gurami og en pleco der, skal starte hele karet på nytt i løpet av året, nye planter og ny fisk, nå er det overgrodd av planter!

Her er et bilde fra november 2005:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sløvhaler, kan de egentlig kalles fisker :rolleyes::)

Er jo bare deformerte, svømmende klomper..

Synes de er søte jeg da :)

Har en slørhale og en sånn sort slørhale med spesielt ansikt som jeg ikke husker hva kalles nå - de heter forøvrig Spot og Zorro. De bor i en bolle.. Skulle tatt bilde, men har ikke kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søte ting, men ikke hvis man ser på de som det de egentlig skal være(fisker) så er de stygge, avlen på dem har gjort dem til misfostre. De sliter med dårlig svømmeblære og en deformert kropp som gjør at de sliter med å svømme ordentlig. Og så er det uheldigvis mange som putter dem i boller som ikke er riktig for en fisk som skal bli stoor, sløvhalene kan bli opptil 10år men de fleste lever kun til de er 2år... Og så er det de som putter sløvhalene sammen med kampfisker og andre fisker, å ha dem med kampfisker blir hvertfall helt feil, da blir det lett nappebiting, og sløvhalene er tross alt kaldtvannsfisker, og det er ikke de fleste andre fisker.. hehe, dont get med started :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et 530L akvarie..Jeg begynte med et lite 50L for 2 år siden og endte med det jeg har nå..Det som er litt dumt er at dyrebutikken hær i Alta ikke tar inn så mye spennende fisker akurat..

Jeg har en salig blanding av Gurami og siclider og maller

Jeg digger maller og har:

3 pleko

2 som ligner på pleko bare at den blir større og litt finere(husker ikke nå hva den heter)

1 sjokolademalle

2 gule algespisere

ca 10 ancistrus

Den elste Plecoen min Anton er 10 år.

IMG_0140.jpg

Lillegutt.jpg

Lillegutt

Akvarie.jpg

Lillegutt som er min største malle..Han er vel ca 30cm..Jeg syns han er nydelig. Han er ganske tam å elsker og hente mat fra hånden

Jeg måtte lysne litt på det mitterste bildet, så det ser litt grått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to akvarium på 63 liter, og ei stor bolle.

I bolla bor den rosa kampfisken, "Le baron".

I "hovedakvariumet" bor 9 neontetraer, ei guppydame, 2 platyer, og to kampfiskdamer.

I det andre akvariet bor den blå kampfisken "Blueboy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh. Jeg hadde gullfisk, men så ble den ene kannibal å spiste de andre.

Så nå har jeg bare en. :icon_redface:

Men har 2 neon tetraer sammen med den gullfisken da, og gull fisken spiser ikke dem.

Også har jeg en sånn Malle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...