Gå til innhold
Hundesonen.no

akvarium


Synne

Recommended Posts

hey er det noen her inne som har akvarium?

det har vi et saltvanns akvarie :)

bae ligg inn bilder av ditt akvarie og du kan si hvas fisker du har der å :D:)

her er vårt akvarium:

saltvann017.jpg

her er krepsen våres vis dere ser den ekstra klumpen det er krepsen Sebastian:

saltvann003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 110l ferskvannskar, for tiden går det en mini liten gjeng med neon tetra, en blå gurami og en pleco der, skal starte hele karet på nytt i løpet av året, nye planter og ny fisk, nå er det overgrodd av planter!

Her er et bilde fra november 2005:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sløvhaler, kan de egentlig kalles fisker :rolleyes::)

Er jo bare deformerte, svømmende klomper..

Synes de er søte jeg da :)

Har en slørhale og en sånn sort slørhale med spesielt ansikt som jeg ikke husker hva kalles nå - de heter forøvrig Spot og Zorro. De bor i en bolle.. Skulle tatt bilde, men har ikke kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søte ting, men ikke hvis man ser på de som det de egentlig skal være(fisker) så er de stygge, avlen på dem har gjort dem til misfostre. De sliter med dårlig svømmeblære og en deformert kropp som gjør at de sliter med å svømme ordentlig. Og så er det uheldigvis mange som putter dem i boller som ikke er riktig for en fisk som skal bli stoor, sløvhalene kan bli opptil 10år men de fleste lever kun til de er 2år... Og så er det de som putter sløvhalene sammen med kampfisker og andre fisker, å ha dem med kampfisker blir hvertfall helt feil, da blir det lett nappebiting, og sløvhalene er tross alt kaldtvannsfisker, og det er ikke de fleste andre fisker.. hehe, dont get med started :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et 530L akvarie..Jeg begynte med et lite 50L for 2 år siden og endte med det jeg har nå..Det som er litt dumt er at dyrebutikken hær i Alta ikke tar inn så mye spennende fisker akurat..

Jeg har en salig blanding av Gurami og siclider og maller

Jeg digger maller og har:

3 pleko

2 som ligner på pleko bare at den blir større og litt finere(husker ikke nå hva den heter)

1 sjokolademalle

2 gule algespisere

ca 10 ancistrus

Den elste Plecoen min Anton er 10 år.

IMG_0140.jpg

Lillegutt.jpg

Lillegutt

Akvarie.jpg

Lillegutt som er min største malle..Han er vel ca 30cm..Jeg syns han er nydelig. Han er ganske tam å elsker og hente mat fra hånden

Jeg måtte lysne litt på det mitterste bildet, så det ser litt grått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to akvarium på 63 liter, og ei stor bolle.

I bolla bor den rosa kampfisken, "Le baron".

I "hovedakvariumet" bor 9 neontetraer, ei guppydame, 2 platyer, og to kampfiskdamer.

I det andre akvariet bor den blå kampfisken "Blueboy".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh. Jeg hadde gullfisk, men så ble den ene kannibal å spiste de andre.

Så nå har jeg bare en. :icon_redface:

Men har 2 neon tetraer sammen med den gullfisken da, og gull fisken spiser ikke dem.

Også har jeg en sånn Malle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...