Gå til innhold
Hundesonen.no

Slurvete pass og svenske ID papirer.


Lulla
 Share

Recommended Posts

Hei :) noen som har noen forslag til hva jeg gjør med dette?

Jeg var på tolv ukers vaksine med Ollie. Med meg til dyrlegen hadde jeg passet hans og hans svenske vaksinekort, intyg for vaccination och id markning. Første vaksinen hans og ormekur er oppført i begge.

Dyrlegen min førte kun opp i passet.

Men så støtte vi på et problem, siste tallet i ID`en hans i passet kan se ut som både et 2 tall, 1 tall eller 7.. på vaksinekortet er det brukt strekkoderemse så der er det jo ingen tvil. (ikke bruke det i passet da, neida :wacko: ) så hun mente jeg kunne få problemer med det ved en senere anledning..

Så hva gjør jeg nå? har jo ikke lyst til å ha et tvilsomt pass, der jo vaksinene hans også står..

Og en annen ting ang. papirer. Med meg fra oppdretter fikk jeg også med meg et papir for å sende inn slik at han blir registrert i svenske jordbruksverket, er dette nødvendig? Jeg sendte inn det papiret fra (djur id?) som vel gjør at han er oppsøkbar i skk.

Strekkoderemsene var da brukt opp på alt anna en passet :thumbsdown: så er det noen steder man kan få bestilt flere?

Ollies chip er jo da fra svergie, prøvde å søke opp IDnummeret på dyreidentitet.no uten resultat, er det fordi jeg ikke har betalt omregistreringsregninga fra nkk enda? :P

Bare hatt blandinger (fra norge) og er ikke vant til denne papirmølla jeg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreidentitet er norsk, så ja, du må omregistrere for at chip-nummeret skal bli søkbart der. Det går automatisk når han blir registrert i NKK.

Hvorvidt du får problemer fordi at det siste tallet i ID'en hans er uleselig eller ikke, er ikke godt å si. Hvis tallet er så utydelig, så bør vel tvilen komme deg til gode. Om det er mulig å bestille flere remser veit jeg ikke, men på norskregistrerte dyr så får man et kort når man er registrert i Dyreidentitet der ID-nummeret og navn står, så i verste fall får du bare legge ved den i passet, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...