Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør hunden din som du hater?


Lilleulv

Recommended Posts

Er det noen ting hunden din pleier å gjøre som du irritererdeg over, men som bare er han/henne, og som det er vanskelig å gjøre noe med? Hva slags problemer har dere, og hva må dere jobbe med?

jeg irriterer meg grønn over gneldringa til min bikkje. her har vi stor og fin hage som hun kan kose seg i, og så står hun bare å gneldrer og kjefter HELE tiden. Hvis det går et menneske forbi flere km unna så gneldrer hun som en gal helt til mennesket er borte og vel så det. ARGH!

I tillegg irriterer jeg meg over at hun er så slitsom når vi har besøk av andre hunder. Det er bare mas og bjeffing. Hun er liksom sykelig opptatt av den andre hunden, hvis den er 1 meter unna henne så hyler hun og kaster seg over den <_< jeg har masse venner med hund, og til og med en som er instruktør. vi har tilbragt masse tid sammen og jobbet med dette (hun har jo vært sosialisert fra hun var valp), men det er vanskelig...

også det med at hun blir så vill og gal hvis noen leker litt som jeg har nevnt i en tidligere tråd.

dette er de 3 tingene vi sliter med, og som jeg er utrolig lei av :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjeffing på dørklokka. Så høy og intens bjeffing. huff. jeg hopper 1 meter rett opp av sofaen hver gang, hjertet mitt hopper nesten ut. Må ut og trene på det i dag, Fikk gjenomgått på kurset hvordan vi skal gjøre det, så det går sikkert bra. men er man buhnd så er man buhund, og har man buhund så har man buhund, og bjeffing er en del av kjøpekontrakten :D

Ellers er det veldig lite jeg irriterer meg over, han har sluttet og bjeffe, og trekke mot folk vi møter på tur, han kan gå forbi i slakt bånd, dette er noe vi slet forferdelig med for 6 mnd siden, men nå har det løst seg, han fant vel ut at det ikke var noe vits, han fikk ikke hilse uansett. Så bortskjett fra det med bjeffing på dørklokken fungerer han veldig bra :D Han har bedret seg på alle områder de siste 6 måndene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke vil være ærlige/åpen på dette temaet, men jeg er det :D

Jeg hater maset hennes. Hun piper og maser så mye. Så akkurat for tiden er jeg dritt lei, og vil mest bare bytte hun bort. Men kan jo være løpetiden som er på vei.. uansett er det vel en periode som går over. Det må det, ellers klarer ikke jeg mer ihvertfall.. :unsure:

Så er hun så pystete. Hun er redd menn og gamle folk, og skeptisk til unger og redd mange hunder på en gang. Dette er drit irriterende! Tåpen, stor hund som oppfører seg som et nervevrak. :unsure: <_< Men sånn er jo bare hunder.. forskjellige. Man må bare ta hensyn til det, og håper det blir bedre. Hun gjør jo endel rare ting og har merkelig oppførsel så jeg lurer også på om det kan ha noe med hormoner å gjøre- Den psykiske utviklingen.. Vi får se hva som skjer.

Såsliter jeg med båndgåingen. Vanskelig å få kontakt utendørs. Hun er helt i sin egen verden og veldig egenrådig og vil gå frem-les: dra. har trent på alle mulige måte, og nå er vi bare lei. har nok mest med oss (eiere) å gjøre det da, at vi ikke får det til, men uansett er det veeldig irriterende! :D:unsure:

Så er hun lite selvstednig. Veldig greit ute da, siden hun ikke løper langt avsted, men hun hyler høyt hvis jeg går ifra henne feks. på reiser ol. har lenge vært plaget med at hun skriker og hyler alene hjemme, men nå går det bedre, for hun går løs i hele huset. Så vi tror og håper akkurat det problemet er greit. Men hun hyler alikevel hvis det er fremmede plasser og jeg går ifra ho. Mammadalt.

Bortsett fra disse tingene er hun en veldig flott hund! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. akkurat idag kommer jeg ikke på så mye, men spør meg endag vi har hatt en dårlig dag :D

Han stjeler! kan ikke ha noe liggende i hans rekkevidde, for da tar han det og spiser det opp.Eller tygger det istykker.

Han klarer ikke å stå ute til mamma lengre, han begynner å bjeffe. Noe som han greide fint før. men hos pappa kan han stå ute lenge uten å komme med en lyd. Og når mamma setter han ut når jeg ikke er hjemme klarer han og å stå ute lenge. så jeg må ha feila eller noe der :wallbash:

Han drar noe sinnsykt når det går folk forbi, han er oversosial (men heller det enn ikke sosial) Men det kan jo trenes bort.

Han skvetter når han hilser på noen han ikke har sett på en stund <_< men om de ignorere han bare lar han vimse i rundt de og ikke snakker til han så roer han seg fort, og da kan de snakke til han uten at han skvetter.

Ble nå litt allikevel dette :D Men det meste kan trenes på da. og unngås. og ikke er det hver dag alt skjer heller. Så han er nå ganske snill gutten min :love2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ikke alt går hennes vei så setter hun i å bjeffe.. (Bortskjemt? ja, sikkert) Det er ihvertfall utrolig irriterende, og av og til holder jeg på å bli smågal, men det er noe vi prøver å kvitte oss med. Når hun bjeffer uten grunn setter vi henne i "time out" på gangen, der må hun sitte til hun har roet seg! da får hun mye kos:) håper at dette er noe som forsvinner med tiden (skal selvfølgelig fortsette å jobbe med det) for det er sååå travelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervekvinnen:OT Har dere hvert på kurs med hera? om ikke, ville et hverdagslydighet/ lydighetskurs sikkert hvere midt i blinken for dere! og om dere har hvert på kurs, vil det garantert ikke skade med ett til.

synns det høres ut som hun kanskje er understimulert phsykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å hilse...(sliter mer med menneskene enn med hunden egentlig.. :unsure: ) Det har bedret seg masse mot det det var. Hun er jo bare overlykkelig stakkar :) også er hun en happyskvetter...hehe :blush:

Ellers så er hun en topp hund - lager sjelden eller aldri lyd fra seg; det eneste hvis hun skvetter skikkelig...

Kommer ikke på noe mer i farta egentlig...hehe, jo! Hun er så fæl å ska hjelpe vekkerklokkene å vekke oss...så fort vekkerklokkene(du leste i flertall der ja! :D ) begynner å pipe, da kan jeg garantere deg at det kommer en våt snute og en tunge streifende forbi... :D

Den eneste huskyen som får bo inne i mils omkrets ;) Det går jo bra det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det at hun er skeptisk til andre mennesker. Selfølgelig går jeg ikke rundt å hater henne for det, uansett så har hun forbedret seg mye. Før knurra hun mange ganger å trakk seg unna, men det hender veldig sjeldent nå :)

Hun stjeler også veldig mye. Alt hun får tak i, men det er også noe vi trener på.

Og gjeting kan være irriterende til tider. Hun har ikke helt slutta å gjete sykler og biler enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg med min hund er at hun hater å kle på seg (sele, halsbånd, dekken u name it). Løper å gjemmer seg. Det er ikke det at hun ikke vil ut, hun vil bare være fri som fuglen :)

Samme gjør hun når hun skal børstes og stelles. Prøver å gjøre det til noe positivt, men er ikke lett. Hun har alltid vært sånn. Noe annet som er litt irriterende er at hun bjeffer når det kommer folk, men det er jo ganske naturlig i grunn. Kommer ikke på mer i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har veldig lav uleterskel (grusom blanding av bjeff og skrik/ul), skjer det for lite uler hun, og av og til når vi kommer hjem løper hun opp og uler. Eller hvis hun ikke vet hva som skal skje, eller vi bruker for lang tid på å kle på oss når vi skal ut, + flere andre situasjoner. :)

Men må bare få sagt at det har blitt myye bedre (noen dager er det ganske ille, men uansett), og vi jobber med problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som irriterer meg mest med Ike er at når dagens første tur begynner å nærme seg,så maser han en del,piper og tasser rundt.Det er til å bli koko av :rolleyes: Det andre er at han stjeler mat hvis han får sjansen,så jeg må hele tiden rydde bort mat. Men ellers så er det ingenting som jeg kommer på ifarta som irriterer meg egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nena har lært seg at hvis det er noe hun vil så kan hun bjeffe med et skikkelig hyl for å oppnå noe, dette har hun lært av søsknene mine fordi hver gang hun bjeffer begynner de å rope, og står hun ute og vil inn og bjeffer løper de bort til døra for å slippe henne inn :rolleyes:

Oscar legger seg helt flat med bakken når han møter andre hunder, gjerne når det er 20meter igjen også, så har jeg dårlig tid så går jeg sleper jeg en flat hund med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Lunah blir så fort stressa. At hu har så lett for å bjeffe, hu bjeffer når hu blir frustrert og ikke får ting som hu vil og når hu blir gira. Hu er pysete og redd for enkelte mennesker. Og at hu er oversosial. Og at hu gir så fort opp, vansklig å motivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg med min hund er at hun hater å kle på seg (sele, halsbånd, dekken u name it). Løper å gjemmer seg. Det er ikke det at hun ikke vil ut, hun vil bare være fri som fuglen :)

Samme gjør hun når hun skal børstes og stelles. Prøver å gjøre det til noe positivt, men er ikke lett. Hun har alltid vært sånn. Noe annet som er litt irriterende er at hun bjeffer når det kommer folk, men det er jo ganske naturlig i grunn. Kommer ikke på mer i farten.

slik er Mira også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diego. Hmm. Han har ikke så mangen unoter..

Cody: Han er enda veldig usikker/pysete, men det kommer seg. Han har jo ikke vært her så lenge. :)

Han stjeler mat, men han har forbedret seg veldig siden han kom.

Han snapper etter Diego hvis han har noe leker/tyggebein som han ikke vil dele med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budd: Han slit litt med glædestissing(eller det er vel vi som slit mest) når det kommer besøk han kjenner og når vi kommer hjem..Det har vert et evig slit å få besøket til å skjønne at dem MÅ overse han når dem kommer..

Men det går veldig mye bedre nå..Skjelnere og skjelnere at det skjer nå så det går jo framover..

Ellers så er det den evindelige sleikinga..

Buffy: hun er en hund som bare må ha noe hun skulle sakt hele tiden..Hun bjeffer for et godt ord..Ikke mot mennesker men mot Budd og kattene..Hvis de er ute i hundegården og leker så kommer ho stadigvekk med protestbjeff ..Og det er hvist ikke alt går helt etter hennes pipetone..Som fek:De har en sånn lek seg i mellom om kem som skal først opp på hundehuset..Hvist Budd kommer først opp blir ho litt frustrert å bare må sifra med et par bjeff..Eller hvist han har fått tak i det "beste" beinet..Da må hun å protestere høylydt med og bjeffe littegrann..

Hun er veldig glad i kattemat men får det ikke..Hun kan gå mot kattene ETTER at de har spist å komme med et par bjeff..Kan også bjeffe mot kattene når hun er i lekehumør..Ho blir så frustrert når dæm ikke vil leke med henne..Dette er ikke noe større problem akkurat men litt iriterende er det jo av og til

Sånn bortsett fra dette så er de begge to kjempetrivelige hunder begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som irriterer meg med Buster.. At han absolutt må lukte på hver eneste cm på tur å vimser at å fram. HAn drar som oftest ikke, men kan finne på å bråstoppe for det er noe han bare mååå tisse på. Prøver å få det vekk, men det tar sin tid :) .

En annen ting som er irriterende, men på samme tid litt søtt er hans trang til å "hjelpe til". jeg satt på gulvet rett før jul å skulle pakke inn gaver. Det måtte han jo hjelpe til med å kom å slo poter på papiret å gaven, å la seg oppå alt å knødde det sammen. Skal jeg lese komer han å slår boken eller legger seg oppå den hvis han når til. Når vi satt å skulle spille kinasjakk (satt i sofa/sengen) kom han oppi å skulle slå brettet så klinkekulene spratt rundt. Når vi fikk udyret ned snek han seg frem med hodet å skulle stjele kulene osv osv. Er litt søtt da, men kan være irriterende noen ganger.

Han pleier og av å til å slå med labbene når vi koser. Virkelig trykker potene opp i ansiktet, å så skal han slikke det bra igjen, særlig mitt i glasset på brillene :rolleyes:

Men jeg vil ikke si at jeg hater dette, bare irriterer meg over det til tider :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Så MÅTTE dette teamet komme da..Hrmpf..

Hva Milo gjør som jeg ikke liker;

Står foran tv'en når han vil ha oppmerksomhet.

Plutselig rykker i båndet på tur.

Jager katter, for og hilse på de.

Hoppe over grinda, og løper som en j*ve* nedover nabolaget.

Blir fanget av naboen for så og løpe inn i huset dems og markere seg på alle frakker...Grrr..

ye annet også. Men er ikke så god til å huske =P

Milo har skjerpet seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå godt å lese om andres plager. :) hihi. den perfekte hund finnes jo ikke, så vi alle har vel noe å stri med. :)

Buhundjenta: Har ikke vært på kurs. Den enkle grunn: det er ingen kurs her. Hvis det hadde vært noe, hadde jeg nok deltatt for leenge siden. :D Understimulert psykisk? hmm ja kanskje det. ikke godt å si hva som er problemet. Prøver så godt jeg kan å gi henne oppgaver og spor, men er sånn hund er jo så krevende, så det er vel ikke godt nok. :unsure: Hvis du tenker på pipingen sånn sett? Hun har hele livet pepet mye. Er en typisk ting for rasen. Det variere mye. sånn periodevis. hun var svært ille i unghund alderen. 6-12 mnd. Så er vel en periode nå igjen.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg med Tequila er at hun bjeffer sånn plutselig når hun hører en lyd, men det hender at hun er helt stille når det ringer på..... :rolleyes:

også at huner redd for maaange andre hunder, hun blir skikkelig bitch, passe strevsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...