Gå til innhold
Hundesonen.no

tutorial til rundflettet e.l. paracord som det er litt tykkelse på.


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Lurer på å lage meg noen løsbitt og svenskbitt siden jeg har en del paracord lignende, men finner egentlig ikke det jeg er på utkikk etter. Mener jeg har funnet tidligere, men finner ikke igjen. Finner mange runde, men de er stort sett veldig tynne og jeg ønsker noe litt kraftigere. Noen som vet av noen videoer på hvordan noe slikt kan lages? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utan att egentligen veta exakt hur ett løsbitt/svenskbitt ser ut tänker jag att man kanske kan finna en pinne i lämplig fasong och sen göra någon form av flätning runt den? Typ sådan som används för knivskaft?

Noe ala dette tenker jeg

10408944_842356562460857_529065420520270

Gjerne enda litt tykkere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig fassong og slikt men de blir så tynne. Får se om jeg greier å lage det samme bare med 8 eller 12 tråder istedenfor 4.

Edit: ser nå at det kanskje ser ut som de har brukt samme mønster, men annet tau på de som er større. Klatretau eller noe kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo samme flettemetode på bildene du viser (i to ulike varianter), men tykkelsen på tauene de har brukt er forskjellig. Mulig du kan flette dobbelt opp, med to tråder sammen i stedet for en og en (totalt 8 tråder i stedet for 4). :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig fassong og slikt men de blir så tynne. Får se om jeg greier å lage det samme bare med 8 eller 12 tråder istedenfor 4.

Edit: ser nå at det kanskje ser ut som de har brukt samme mønster, men annet tau på de som er større. Klatretau eller noe kanskje?

Jeg vil tro at du kan bruke flere tråder eller tykkere tråder, eller rett og slett søke på "double" eller "wide" for å finne noe som er kraftigere. "Double cobra" eller double centre stitch, eller ladder rack, hvor du i prinsippet kan bruke så mange tråder du vil i midten.

En annen mulighet er selvsagt å gjøre noe sånt som Trasseltrollet lenket til, med noe inni som bygger og former bittet.

Hvor stort skal bittet egentlig være? De vanlige løsbittene pleier da ikke å være så store heller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at du kan bruke flere tråder eller tykkere tråder, eller rett og slett søke på "double" eller "wide" for å finne noe som er kraftigere. "Double cobra" eller double centre stitch, eller ladder rack, hvor du i prinsippet kan bruke så mange tråder du vil i midten.

En annen mulighet er selvsagt å gjøre noe sånt som Trasseltrollet lenket til, med noe inni som bygger og former bittet.

Hvor stort skal bittet egentlig være? De vanlige løsbittene pleier da ikke å være så store heller? :)

De må jo ikke være noe som helst forsåvidt, men jeg vil ha de litt tykkere og stødigere, vet ikke hvorfor, jeg bare liker ikke de der små, tynne :P Løsbitt er jo forsåvidt ikke så nøye til å begynne med bare for å få inn apport å øvelse, men om jeg skal bruke svenskbitt i trening og irl så vil jeg at de skal være litt større. Tenker også at man kanskje ser om hunden har plukket litt bedre. Tenker jeg skaffer noe klatretau som er litt tykkere og lager av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...