Gå til innhold
Hundesonen.no

Tissing i bur, noen tips?


henrisch
 Share

Recommended Posts

Min lille valp på 14 uker er fortsatt ikke stueren, men det hadde jeg heller ikke forventet :) Vi løper ut og inn hele tiden, og hun har blitt mye flinkere til å gjøre fra seg ute med en gang ute (før kunne vi vente 1 time før hun endelig tisset). Vi har et tøybur som står i stua, som hun anser som sitt hjem. Dette står åpent, og hun kan gå ut og inn så mye hun vil. Hun tar med seg godsaker og ting hun finner inn i buret, og hun sover der om natta også med åpen dør... Om vi er på besøk hos andre f. eks, kan jeg også bare lukke igjen døra, og da legger hun seg ned for å sove med en gang. Det som er veldig rart, er at hun i det siste har begynt å gå inn i buret for å tisse og bæsje. Vi har aldri kjeftet på henne for å tisse inne, bare oversett det og løpt ut, og rost masse ute. Så tror ikke det er for å gjemme seg heller..? Hun har hatt en del uhell når vi kjører bil med å tisse og bæsje inne i buret, så vet ikke om det har noe å si? Vi vasker og vasker alle pledd hele tiden, så det ikke skal lukte. I tillegg har hun et teppe på kjøkkenet som hun kan ligge på, med matskåla si og vannskåla si. Der spiser hun, drikker, sover, men av og til tisser også??? Syns dette er så rart.. da hunder ikke vil tisse der de spiser og slapper av?

Noen som vet hvorfor hun gjør dette? Og hva jeg evt. kan gjøre? Regner med at det går over til slutt når hun er stueren.. men jeg bare syns det er så rart at hun velger å tisse på de plassene hun trives godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foretrekker vel å tisse på myke plasser, f.eks tepper. Jeg ville ikke latt henne ha tilgang til buret før hun er stueren. Mulig det lukter etter tidligere uhell, eller så har det bare blitt en vane.for henne. Vask det grundig for åfå ut all lukt. Ved åikke la henne ha rilgang til buret kan du også bryte vanen med å gå på do der.

Ha heller ei seng til henne ved siden av. Kanskje f.eks sånn "biabed" fra biltema? Lett å vaske av, og ikke sånn typisk stoff som de liker å tisse på.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...