Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt kameraaaa


Aussieglis
 Share

Recommended Posts

Jeg må ha meg nytt kamera. Heldigvis er sambo enig, og jeg får igjen på skatten i sommer, og alt passer veldig bra med å kjøpe nytt kamera :D

Idag sitter jeg med et gammelt Canon EOS 1D mrk ii som jeg elsker, men også hater. Det er omtrent det ultimate actionkamera på dagtid, tar vel opptil 9 bilder i sekundet eller noe slikt og er bare... Genialt. Jeg har tatt såååå mange sylskarpe hundebilder med det.

MEN, så har man fått seg en til hobby som går ut på å dra på konserter jeg har fått presse-pass til, og der sliter kameraet mitt veldig.. Alt over ISO 800 blir veldig kornete, og det sliter veldig all over igrunn. Jeg trenger fullformat, og jeg trenger flere mpx, men viktigst av alt; jeg trenger gode ISO-egenskaper på høye tall.

Budsjettet ligger på 20 lapper + at jeg kan strekke meg noen lapper til om jeg virkelig MÅ. Har lenge tenkt 5D mrk iii, men det er jo så mye annet folk foreslår også.. Og jeg føler meg litt uoppdatert, om man kan si det mildt. Har jo aldri trodd jeg skulle ha råd til nytt kamera på mange år enda, så har liksom ikke fulgt noe med i det hele tatt de siste årene.

Vet jo det er mange flinke foto-entusiaster her inne, så postet her i tillegg til akam.no.. Så burde jeg vel poste på foto.no kanskje.

Tar imot alle tips med stor takk! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...