Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan trene vekk slikking ved håndtarget?

MissHeike
 Share

Recommended Posts

Ja, altså..

Keiron skal altså slikke hånda bestandig før han kan holde nesa mot håndflaten min og jeg får det liksom ikke bort. Trener med klikker og jeg vet liksom ikke om jeg skal overse slikking og bare la det være eller om jeg skal prøve å få bare snuten borti. (Da blir han gjerne lei og skjønner ikke hvor jeg vil)

Har prøvd å klikke før han når å slikke, men det hjelper ikke når tunga er ute før snuten er i nærheten av hånda en gang. Haha, han er kjempeivrig som bare det, men han hadde jo ikke trengt å slikke hånda hver eneste gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJempegode godbiter som han har lyst på. Og vente han ut. ER hva jeg ville ha gjort. Dvs - ingen belønning så lenge han slikker. Idet han bare bruker snuten borti hånda, om så ved uhell, klikk og kjempegod godis.
Uvaner må man noenganger rett og slett vente ut for å få bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleiker han hvis du bruker en annen target? F. eks post-it-lapp? Hvis han ikke gjør det kan du etter noen gode repetisjoner uten sleiking på post-it, overføre post-it til hånda og se om sleikingen opphører, for så å fade ut post-iten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sleiker uansett. Det er det som er så dumt. Han er ikke borti med ett uhell heller, med mindre jeg lager uhellet.

Han har som sagt tunga klar før han er nær hånda og sleiker 3-5 ganger før han stapper tunga i munnen og venter på klikk. Jeg venter som regel til da og så ett par sekunder uten slikking før jeg klikker, men ser liksom ikke noen bedring.

Jeg kan prøve post-it igjen å se om han skal sleike den også fremdeles, men tviler på at han lar være, tydeligvis en uvane som sitter som støpt.

@Marie ja jeg har prøvd å ta vekk å si "oi det ble feil" med tullestemme som er godt innlært at nå gjorde han feil. Men da prøver han sleike-target før han begynner å peive med labben og til slutt gir opp og jeg vil helst unngå å trø det så langt at han gir opp for jeg har jobbet så hardt med å få han til å like trening.

Endret av MissHeike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...