Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundehotell/kennel

maiakristine
 Share

Recommended Posts

Standal finner du ihvertfall litt om hvis du søker etter det på forumet her. Det er noen anbefalingstråder også, men ikke så mye om egne erfaringer og sånt tror jeg. Og om du er ute etter pensjonat til sommeren så er du nok for sent ute, de fleste er nok fulle allerede. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Mocca hos BINA's i påsken nå og er superfornøyd!

Når man kommer dit for første gang har man en halvtimes samtale med en av de ansatte hvor du forteller om hunden din og får spurt om alt du lurer på (og kanskje er litt bekymret for :P )

Da vi var ferdige med samtalen og hadde sagt hade til Mocca tok den ansatte med seg hunden på en liten tur i skogen, noe jeg synes var helt supert og gjorde avskjeden lettere for meg ihvertfall og hunden får tenke på noe annet.

Det virker også som om de ser hver enkelt hund mye i løpet av dagen både når den er inne for å slappe av og ute sammen med de andre hundene. De er også nøye på hvem de setter sammen og er opptatt av at de som skal være sammen/dele rom matcher hverandre.

Jeg liker også at da jeg sendte melding midt i ferien (eier med seperasjonangst) fikk jeg svar ganske raskt.

Mocca var også blid og fornøyd når vi hentet henne og skal jeg ha henne på kennel igjen så blir det helt klart der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på og anbefaler gjerne Lunner katte-og hundepensjonat :) Skal min hund på kennel, så bruker jeg bare dem. Jeg vet hva hun står for og at hun er genuint opptatt av at alle dyr skal ha det bra. Hun behandler dem gjerne som det skulle være hennes egne :) Noen hunder får også lov å bo inne sammen med henne,mannen og deres 3 hunder :)

Har ingen erfaring med Standal, men har hørt at dem er dyre, hunder må stå flere sammen i bur og at hunden ikke nødvendigvis får tur eller individuell oppmerksomhet. Sånn vil i hvert fall ikke jeg at hunden min skal ha det på kennel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det regner stadig, men oppunder taket energi inne, det tillater ikke Ede's forplan å holde orientert mot noe konstruktivt hele dagen, så tur må vi gå, tenkte Maskot. På med regndekken og potesokker for å holde ham så komfortabel som mulig. Etter 10 minutter forkastet vi planer om å gå i 30, og tok bussen resten av veien til posten istedenfor, for å hente flere par sturdy Fjällräven bukser til å berge muttern gjennom Ede's pågående wannabe a mondio star fase.  Det bebreidende blikket forteller alt.  ..og våtere skulle han bli, for det var et stykke å gå mellom bussen og posten også, og det begynte bøtte ned. Ede tråkket i en dyp dam og fikk vann i tre av sokkene, hvilket han ble så kald av at han skalv da bussen tilbake endelig kom etter 15 min venting på holdeplasen. Helt ok å gå tom for Nom Moms minuttet før bussen kom, for no reward var nødvendig for å bekrefte Edes kjærlighet til den deilig tørre og varme bussen. Ede var allerede så glad i å reise med buss at han trekker mot bussholdeplasser og ser forventingsfullt på bussene når de kommer, og er skuffet når de passerer. I dag skled 'liker buss' over i 'elsker buss'.  ..og mutteren elsker sine nye, solide bukser som tåler wannabe ringsportstjerne valp. 
    • Takk for svar! Ja så klart miniatyrrase! 🙈😂 Mor fikk løpetid når hun var 8 mnd og var eneste tispe i kullet, halvsøsken som jeg vet om har hatt vanlig løpetid. Har vært på årskontroll, alt var normalt da ☺️
    • 6 kg er en miniatyrrase. Manglende løpetid kan skyldes alt fra genetikk, stress, sykdom eller andre ting. Hvordan var moren? Evt. søsken? Hvis det var melketann hun mistet så kan hun jo bare være sent utviklet, men du kan jo ta en tur til dyrlegen å få sjekket det ut og snakke med dem, det er jo uansett tid for årskontroll og helsesjekker.
    • Hei! Tispa mi som er rett over året mistet en tann her om dagen (P4) kan det være veldig sen utvikling og melketann? Veldig merkelig å miste voksen tanna si også. Hun har heller enda ikke fått løpetid, noen som har erfaring eller vet hva det kan skyldes, eller er hun bare suuuper treg utviklet?  Hun er en meduim rase på 6 kg.
    • Jeg dømmer deg ikke om du velger la han gå. Det er bare du selv som kan avgjøre hva som er best for dere begge. Om du har kvaler med hvor permanent det er å "drepe" ham og føler deg egoistisk som lar ham i stikken på den måten: Før eller siden vil han dø uansett. Det er ikke noen vei utenom det for ham, eller deg.  Synes han selv livskvaliteten sin er bra? Er han lykkelig?  Jeg har selv avlivet 5 år gammel hund fordi livskvaliteten hans ble dramatisk redusert etter en uunngåelig endring i livssituasjon. Jeg følte skam over å avlive en fysisk frisk hund. Min egen bestevenn som jeg hadde tilbrakt så mye tid med, hatt det så gøy sammen med og var så glad i, og så bare DREPE ham for å lette en byrde. Jeg KUNNE beholdt ham. MÅTTE ikke avlive ham, men vurderte det som det riktige valget fra summen av elementer i situasjonen vår.  SAVNER ham fortsatt, og kan felle en tåre innimellom, men det var det riktige å gjøre, for han levde ikke lenger et tilfredsstillende liv, utviklet problematisk adferd som var potensielt farlig for omgivelsene og ingen andre ville ha ham og dekke behovene hans. Spurte alle jeg kjente og forsøkte gi ham bort på Finn i 6 mnd uten hell.  Det er bare du som vet hva som vil være best for dere. Mange vil sikkert dømme deg uansett hva du velger. De fleste vil forstå både dilemmaet og valget uavhengig av hvilket du tar.   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...