Gå til innhold
Hundesonen.no

Mia -vår Great Japanese Dog

Recommended Posts

Skrevet

Mia er vår store stolthet og helt objektivt sett verdens peneste GJD :P Hadde lyst til å vise henne frem. Huner akkurat rundet 5 mnd nå -nesten 30 kg og 56 cm, så dette blir en stor kosebamse :D

Er det flere her inne med samme rase?

Skrevet

Dem er utrolig skjønne di voffsene.. Store, pene & elegante.

Jeg har ikke slik rase selv men kjenner ett par som har, utrolig herlige hunder :D

Skrevet

Hadde en GJD før. :D Herlig rase. :P Mia var nydelig.

Ja, ikke sant -Vi er veldig fornøyd med rasevalget denne gangen :P Du som har hatt GJD før...hadde du priveligeet med å se hunden med lukket munn inne?

Skrevet

En annen versjon av min favoritt,men mentaliteten blir nok ikke forandret nei..og den er minst like fin!!!

Digger disse bjørnehundene...*kysse på* :)

Cane Corso er ikke så verst de heller. :D

Har du Akita selv kanskje? De har slike herlige fjes!

Vi har alltid vært frelst for "amstaff" *lat* Hadde enn hannhund tidligere, samt en husky. Denne gangen så vi etter en hund med de kvalitetene som vi syntes var de beste i disse rasene og landet på GJD. Har ikke angret et sekund :D

Skrevet

Mia er vår store stolthet og helt objektivt sett verdens peneste GJD :P Hadde lyst til å vise henne frem. Huner akkurat rundet 5 mnd nå -nesten 30 kg og 56 cm, så dette blir en stor kosebamse ;)

Er det flere her inne med samme rase?

Mia er prikklikk en GJD vi hadde for mange år siden - Bamse het han. Pr. i dag har jeg en mix mellom akita og malamute, så jeg er l i t t innom rasen i alle fall... :P

Mia er i alle fall nydelig!

Skrevet

Mia er prikklikk en GJD vi hadde for mange år siden - Bamse het han. Pr. i dag har jeg en mix mellom akita og malamute, så jeg er l i t t innom rasen i alle fall... :P

Mia er i alle fall nydelig!

Takk :P

Regner med at hunden du har nå er den i avartaren din!? Fin hund i så fall :P Artig blanding;) Har han aktivitetsnivået til en akita lr malamute da?

Skrevet

Regner med at hunden du har nå er den i avartaren din!? Fin hund i så fall :P Artig blanding;) Har han aktivitetsnivået til en akita lr malamute da?

Hun har fått litt av begge rasene - begge er kjent for sterk flokktilhørighet og tildels vokting. Aika er også veeeeldig glad i barn og familiens katter (som både malamuter og akitaer gjerne er). Lett på foten og uhyggelig sprek - jeg tror nok hun har mest av malamuten her uten at jeg skal være påståelig :P . For Bamse var litt "laid-back" av seg om du skjønner...

• 5 years later...
Skrevet

For en nydelig hund! Akitaer er så utrolig flotte!

Så nettopp en film basert på en sann historie om en kjent japansk akita som heter hachiko-a dogs tale (med Richard Gere). Kjempefin film! Hvis noen ikke har sett denså anbefales den på det varmeste :w00t:

Skrevet

For en nydelig hund! Akitaer er så utrolig flotte!

Så nettopp en film basert på en sann historie om en kjent japansk akita som heter hachiko-a dogs tale (med Richard Gere). Kjempefin film! Hvis noen ikke har sett denså anbefales den på det varmeste :w00t:

Tråden er fra 2006 ...

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
    • En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...