Gå til innhold
Hundesonen.no

Mia -vår Great Japanese Dog

Recommended Posts

Skrevet

Mia er vår store stolthet og helt objektivt sett verdens peneste GJD :P Hadde lyst til å vise henne frem. Huner akkurat rundet 5 mnd nå -nesten 30 kg og 56 cm, så dette blir en stor kosebamse :D

Er det flere her inne med samme rase?

Skrevet

Dem er utrolig skjønne di voffsene.. Store, pene & elegante.

Jeg har ikke slik rase selv men kjenner ett par som har, utrolig herlige hunder :D

Skrevet

Hadde en GJD før. :D Herlig rase. :P Mia var nydelig.

Ja, ikke sant -Vi er veldig fornøyd med rasevalget denne gangen :P Du som har hatt GJD før...hadde du priveligeet med å se hunden med lukket munn inne?

Skrevet

En annen versjon av min favoritt,men mentaliteten blir nok ikke forandret nei..og den er minst like fin!!!

Digger disse bjørnehundene...*kysse på* :)

Cane Corso er ikke så verst de heller. :D

Har du Akita selv kanskje? De har slike herlige fjes!

Vi har alltid vært frelst for "amstaff" *lat* Hadde enn hannhund tidligere, samt en husky. Denne gangen så vi etter en hund med de kvalitetene som vi syntes var de beste i disse rasene og landet på GJD. Har ikke angret et sekund :D

Skrevet

Mia er vår store stolthet og helt objektivt sett verdens peneste GJD :P Hadde lyst til å vise henne frem. Huner akkurat rundet 5 mnd nå -nesten 30 kg og 56 cm, så dette blir en stor kosebamse ;)

Er det flere her inne med samme rase?

Mia er prikklikk en GJD vi hadde for mange år siden - Bamse het han. Pr. i dag har jeg en mix mellom akita og malamute, så jeg er l i t t innom rasen i alle fall... :P

Mia er i alle fall nydelig!

Skrevet

Mia er prikklikk en GJD vi hadde for mange år siden - Bamse het han. Pr. i dag har jeg en mix mellom akita og malamute, så jeg er l i t t innom rasen i alle fall... :P

Mia er i alle fall nydelig!

Takk :P

Regner med at hunden du har nå er den i avartaren din!? Fin hund i så fall :P Artig blanding;) Har han aktivitetsnivået til en akita lr malamute da?

Skrevet

Regner med at hunden du har nå er den i avartaren din!? Fin hund i så fall :P Artig blanding;) Har han aktivitetsnivået til en akita lr malamute da?

Hun har fått litt av begge rasene - begge er kjent for sterk flokktilhørighet og tildels vokting. Aika er også veeeeldig glad i barn og familiens katter (som både malamuter og akitaer gjerne er). Lett på foten og uhyggelig sprek - jeg tror nok hun har mest av malamuten her uten at jeg skal være påståelig :P . For Bamse var litt "laid-back" av seg om du skjønner...

• 5 years later...
Skrevet

For en nydelig hund! Akitaer er så utrolig flotte!

Så nettopp en film basert på en sann historie om en kjent japansk akita som heter hachiko-a dogs tale (med Richard Gere). Kjempefin film! Hvis noen ikke har sett denså anbefales den på det varmeste :w00t:

Skrevet

For en nydelig hund! Akitaer er så utrolig flotte!

Så nettopp en film basert på en sann historie om en kjent japansk akita som heter hachiko-a dogs tale (med Richard Gere). Kjempefin film! Hvis noen ikke har sett denså anbefales den på det varmeste :w00t:

Tråden er fra 2006 ...

• 2 weeks later...