Gå til innhold
Hundesonen.no

Angrepet av en flokk løse hunder


Justisia
 Share

Recommended Posts

artikkel m video (ikke av angrepet)

Paret var på tur til fots i Gjerdrums-almenningen søndag da idyllen brått ble revet i stykker.

– Vi var på vei tilbake til bilen. I mot oss kom ti-femten personer med like mange hunder. Sju-åtte av hundene går plutselig til angrep på bikkja vår. Jeg ble helt paralysert og kjemperedd, sier Kari Jerijærvi til Romerieks Blad kort tid etter.

Mannen Tom fikk raskt reddet den lille pointeren unna det de mener var hunder av den langt større rasen Berner Sennen.

Hjemme igjen kan de konstantere at hunden deres ikke har pådratt seg noen skrammer eller sår etter angrepet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke mye til angrep, om en flokk bernere ikke greide å påføre en liten pointer en eneste skramme.

Men akkurat det der er noe av skrekken min når det gjelder rasetreff og fellesturer. Når man går sammen 5-7-12 stk så vil ikke du være den ene som har hunden din i bånd, selv om du ikke har helt innkallingen på plass. Og jo flere med dårlig innkalling, jo dårligere kontroll på flokken som helhet.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

7-8 løse hunder sammen som går på og er litt kranglete er da ikke på noen måte greit selv om det ikke blir fysiske skader. Man bør ha ekstremt god kontroll når man slipper så mange hunder løs sammen i vanlige turområder. Uansett hvor snille de er. Hadde de vært sinne og villet skade, så hadde det blitt skader, men det er en ganske stor flokk som går på sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren fra "RKG" under saken... Argh!

Jeg kommer aldri igjen til å finne meg i at hunden min opplever et helt uprovosert angrep fra en løs hund. Jeg har avlivet en hund som slet med store psykiske senskader etter uprovoserte angrep i valpetiden. Det er en traumatiserende opplevelse å bli overfalt av en snerrende flokk med store hunder, selv om det ikke blir punkteringssår. Det er ikke greit at løse hunder viser hunder i bånd "hvem som er sjefen". Sånne som kommentatoren "RKG" er grunnen til at jeg ønsker strengere regler rundt hundehold, som f.eks, hundeførersertifikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...