Amanda Skrevet 17. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2015 Hvordan er det å hente valp i Danmark og å frakte valpen til Norge via båt, danskebåten? Kan valpen være med inn siden den er ung og kanskje redd? Da kjenner den heller ikke bilen siden man nettopp har hentet valpen og det er kanskje dumt om den må ligge i bilen under båtturen? Må valpen være over 3 eller 4 måneder for å ta hunden med inn i Norge? Jeg spør om det samme som over her hvis man skal hente valp fra Sverige? Går det noen båt til Sverige? Hvor fra da? Kan man ta med hunden inn i båten? Kan valpen komme fra 8-9 uker fra Sverige? Tenkte mest på frakt til Norge med båt fra alle land. Eller er det dumt å frakte valper med båt.? Må man da ha med hunden i bil? Eller kan man reise uten bil? Tenkte bare på om det lønner seg å ta båt når man ikke orker å kjøre så langt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 17. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2015 Kommer ann på hvilken båt du tar. En av danskebåtene har egne hundelugarer, er det stena? Og så har du jo hurtigbåten som bare tar noen få timer over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 17. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2015 Hunden må være minimum 15 uker gammel fra andre land enn Sverige så lenge inntakskravene fra Mattilsynet er fulgt. Fra Sverige kan man ta inn valpen ved 8 ukers alder så lenge inntakskravene fra Mattilsynet er fulgt. Du har Sandefjord - Strømstad båten. Vet ikke om det går flere båter til Sverige fra Norge.Betingelser for å reise med hund på DFDS (de har lugar tilpasset kjæledyr)Stena Line har også lugarer hvor det er tillatt med kjæledyr Også har du Hirtshals - Larvik, den tar vel en 3 timer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amanda Skrevet 17. Februar 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2015 Hvordan fortoller man om man henter valp i Gøteborg med nsb tog? Fortoller man på togstasjoen i gøteborg? Eller på selve toget? eller når man er på oslo s? Eller? Noen som har henta valp fra gøteborg? Eller Østersund? Har sett at nsb toget fra oslo kun stopper i gøteborg og østersund på nsb sine sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 17. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2015 Super speeden fra Hirtshals til Larvik bråker i hunderommet og gulvene vibrerer så min hund hadde det best i bilen da vi var over i fjor. Så jeg ville ikke tatt den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helianthus Skrevet 17. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 17. Februar 2015 Fjordline som går mellom Langesund og Hirtshals har eget hundedekk med store bur hvor eierne også kan oppholde seg. Båten tar ca 5 timer. Vi skal til Danmark i påsken og har bestilt plass til hunden. Om det er bedre å ha henne (1 år) i bilen er en annen sak .. det tenkte jeg å spørre om her på sonen Hvordan det er med fortolling på tog vet jeg ikke, men da vi krysset grensen ved Svinesund med valpen vår stoppet vi i tollen og viste frem passet og kjøpekontrakten. Kommer du med ferge så finner du vel tollkontor når du kommer i land, vil jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 18. Februar 2015 Rapporter Share Skrevet 18. Februar 2015 Jeg tok color line fra Hirtshals til Kristiansand da jeg hentet valp i Danmark Fra Danmark må valpen være rabiesvaksinert. Sjekk mattilsynets sider. Dette må du passe på: Før reisen Forbered deg i god tid og ta kontakt med veterinær. Sjekk om du oppfyller du kravene til privat (ikke kommersiell) innførsel. Generelle krav Alle dyr skal ha veterinærsertifikat eller EU-pass. Alle dyr skal være vaksinert mot rabies minst 21 dager før de kommer til Norge. Alle dyr skal ha identitetsmerking. Alle hunder (ikke katt og ilder) skal være behandlet mot revens dvergbendelorm Når du skal reise til Norge Du skal vise frem dyr og dokumentasjon for Tollvesenet når du passerer grensen. Etter reisen Mattilsynet anbefaler at du behandler hunden mot revens dvergbendelorm, også etter reise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts