Gå til innhold
Hundesonen.no

EndNote X7


Recommended Posts

Er det noen her som er gode på denne? Jeg hadde ingen problemer med dette programmet før jul på forrige oppgave, men nå har jeg ny pc og måtte laste det ned på nytt. Første problemet mitt er at den ikke vil legge til en referanse fra en et kapittel i bok med redaktør inn riktig i referanselisten. Den gjør det riktig bortsett fra å få med sidetallene kapittelet går over. Får heller ikke med sidetall i referansen i selve teksten.

Forrige gang elsket jeg EndNote, nå hater jeg det :P Jeg bruker APA 6th (lastet ned bokmålsvarianten), men den vil fortsatt skrive forfatter x AND forfatter y i stedet for med OG.

Må jeg legge inn alle referansene mine om jeg bytter stil etter de er lagt inn? Jeg tror ikke den sto på APA da jeg la de inn, men da jeg la inn en referansen i teksten på en bok la den seg inn slik den skulle etter APA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endNote X7, men ikke hatt problemer med det. Har du lastet inn ditt gamle bibliotek etter at du la inn ny versjon?
Du kan også lage referansene manuelt om de ikke vil legge seg inn automatisk. Der er egen funksjon for det. Da legger du inn infoen, inkl sidetallene, slik du vil ha det. Og da skal det ligge lagret i biblioteket ditt slik du har satt det opp.

Bytte stil gjør du ved å velge style for hele biblioteket i ett tastetrykk. Trenger ikke laste inn hele biblioteket eller legge inn referansene på nytt for å skifte stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt inn referansen manuelt, men enda vil den ikke vise sidetallene i referanselista, selv om jeg har fylt det ut. Har ikke lastet inn gammelt bibliotek, hadde ikke så mange referanser inne så gjør ikke noe om de må legges inn på nytt. Skjønner ikke hvorfor den ikke vil legge inn de h******* sidetallene! Jeg hadde brukt kortere tid totalt om jeg hadde lagt inn alle manuelt uten programmet enn jeg har brukt på å klare å få den ene referansen riktig. Vet du hvorfor den bruker store bokstaver på feks forfatternavn i referanselista? Er det noen innstillinger jeg kan endre på? Kan endre det i referanselista, men da må jeg gjøre det helt til slutt, for den endrer seg selv tilbake om jeg gjør andre ting i dokumentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...