Gå til innhold
Hundesonen.no

Dette skjønner jeg ikke noe av!!


dorab01

Recommended Posts

Hei

Jeg skjønner ikke noe av dette hysteriet får chihuahua!! Jeg fortsår ikke dette: Chihuahua prisene har stupt til været og koster nå rundt 20 000 kroner til og med de uten stammtavle! Jeg har en hunde rase yorkshire terrieren, den har samme vekt grense som chihuahuaen. Det vil se de er like store!! Men ser jeg folk på gaten spør de meg hvilken rase jeg har sier jeg yorkshire terrier hvet de ikke en gang hva jeg snakker om, for den er jo sååå mye større!! etter deres mening. Og så ser jeg at renrasede papillon blir solgyt helt ned i 7000 kroner!! HVorfor?? Ligner ikke disse rasene på hverandre?? Jeg synes det forskjellen er bare at papillon og yorkshire terrier kommer ut som inteligente hunder med mye futt i! Så hvorfor i H** er chihuahuaen så populær?? Burde ikke alle bitte små hunderaser være like populære?

P.S den som kommer med paris hilton, det var ikke dette jeg mente da yorkshire terrieren er en langt mer populær rase i USA og det er flere kjendiser som har york en chi. :D

Håper jeg for en oppklaring i dette og deres mening rundt det.

og ja og en ting til jeg vil ikke at yorkien skal bli like populær og mote rase som cjien. Jeg ville bare ønske at folk i det hele tatt kjente lit til den da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Dette har jeg også lurt på. Jeg kjenner jo flere chihuahuaer som er større enn LiLi, men så er jo hun en liten papillon og da. Men har også merket at papillon har blitt mer populær i det siste, dessverre. :D Mange useriøse som kjøper. Prisene har ikke steget enda da, men er veldig mange som kjøper alt hva de kommer over av småhunder. De avler jo på alt også, som aldri burde blitt avlet på, og det er fryktelig irriterende. Og folk kjøper det, og fortsetter gjerne å avle også, huff.. :D Synd at ikke folk bryr seg mer. Vet ikke hvorfor det akkurat er chihuahua som er i skuddet jeg nei, men det har vel med Paris og Britney og gjøre sikkert. Er jo glad det ikke er "min" rase, men samtidig ille for chihuahua-folket. Men som sagt begynner også papillon å bli populær i Norge nå, noe jeg ikke er glad for. Egentlig rart at ikke yorkien er mer pop ja, de er jo bare nydelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yorkien har jo mys pels da. De som har motehunder som tilbehør gidder nok ikke drive med pelsstell hver dag. Og pappillon er sikkert litt for stor?

Men, man kan jo lure på hvem som tar seg av pelsstellet... :D Hvis man snakker om kjendiser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De langhåredte trenger litt pels stell.. men ikke mye.. jeg skjønner godt at folk vil ha en chihuahua jeg da.. for det er en HERLIG rase..

MEN..

det er en hund som trenger å få være hund... det er en sta liten jævel som må ha oppdragelse,trening, stimulering og kos på lik linje med hvilken som helst annen hund.. den må få komme ut i naturen og bruke hodet:)

om ett par år kommer det nok masse chis til omplassering.. skulle ønske jeg kunne tatt dem alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nei det er IKKE derfor Yorkien skall klippes og kan klippes like kort som en chi!! Og Yorkien er en røytefri rase og det er IKKE chien!! so det hadde jo vert bedre med en york siden da for de ikke masse pels på de dyre fine klærne dems :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg vært glad for at rasen min ikke var like populær som chi. Det er ikke bare positivt det at rasen er blitt så populær, det blir mye useriøse oppdrettere, smugling, uregistrerte kull, blandingskull, you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yorkien har jo mys pels da. De som har motehunder som tilbehør gidder nok ikke drive med pelsstell hver dag. Og pappillon er sikkert litt for stor?

Chihuahua er godkjent fra 0.5-3kg og papillon fra 1.5-5kg, så tror egentlig ikke det er derfor. Men vet ikke, er jo en del store papilloner også. Tror egentlig heller det er det at papillon rett og slett ikke egner seg som "fanghund" over hodet, de er alt for hypre og har ikke tid til å ligge på fanget og sløve. De fleste er ikke naturlig kosete heller. Pluss at de har mer pels, så de er ikke så egnet til å kle på. :P

Er alltid synd når raser blir populære :D Problemet er jo ikke egentlig at en rase blir populær, hvis bare folk hadde kjøpt "ordentlige" hunder, men problemet er jo at de ikke gjør det, de kjøper alt mulig. Bryr seg ikke om stamtavler, sykdommer eller noe, og verst av alt, de støtter de useriøse oppdretterne, som igjen fører til at de produserer enda flere slike hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chihuahua er godkjent fra 0.5-3kg og papillon fra 1.5-5kg, så tror egentlig ikke det er derfor. Men vet ikke, er jo en del store papilloner også. Tror egentlig heller det er det at papillon rett og slett ikke egner seg som "fanghund" over hodet, de er alt for hypre og har ikke tid til å ligge på fanget og sløve. De fleste er ikke naturlig kosete heller. Pluss at de har mer pels, så de er ikke så egnet til å kle på. :P

Er alltid synd når raser blir populære :D Problemet er jo ikke egentlig at en rase blir populær, hvis bare folk hadde kjøpt "ordentlige" hunder, men problemet er jo at de ikke gjør det, de kjøper alt mulig. Bryr seg ikke om stamtavler, sykdommer eller noe, og verst av alt, de støtter de useriøse oppdretterne, som igjen fører til at de produserer enda flere slike hunder.

men jeg kan ikke skjønne at chihuahuaen egner seg som fanghund:( MINE gjør ikke det.. de er høyt og lavt og må få sin dose med stimuli pr dag eller så er de bare rabiate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg kan ikke skjønne at chihuahuaen egner seg som fanghund:( MINE gjør ikke det.. de er høyt og lavt og må få sin dose med stimuli pr dag eller så er de bare rabiate..

Ja, det er sant.. Skulle ikke tro de gjorde det. Men jeg tror kanskje de egner seg bedre enn papillon i alle fall? Papillon blir ikke kalt mini-bc uten grunn for å si det sånn. Uansett kan det jo være at de TROR chi egner seg om det, fordi de stadig ser dem i en eller annen hollywoodveske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt mulig..:D hehe jeg kommer litt sånn i forsvar jeg siden jeg er det eneste aktive medlemmet her inne med Chi:) og MINÈ ER IKKE MOTE HUNDER:)

Det skjønner jeg godt! Alle vil vel forsvare sin rase med nebb og klør, hehe.. Det er jo synd uansett rase egentlig, når utviklingen blir sånn. Håper at alt snakket om importer og sånn i media hjelper. Dessuten må vel denne moten begynne å gi seg snart? Nå blir jo nesten alle seriøse hundefolk med småhunder også mobba, særlig hvis det er unge jenter som oss. :rolleyes: Det er så typisk. Bare for det vi liker akkurat den typen hunder, så er vi udugelige Pariswannabe's.. Hehe.. Litt komisk og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes det er drit flaut når jeg eks har dolla meg litt opp ( les børsta håret og lagt pen sminke) og tatt på litt pene klær fordi vi skal i eks middagsbesøk til noen.. så må jeg jo lufte bikkjene før jeg går.. hva må ikke folk tenke da.. jeessus..

ikke bry deg med hva andre tenker :D for du vet jo selv at du ikke er som Paris og Britney og de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...